Μέχρι σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες απέφευγαν να δώσουν αποζημιώσεις στους επιβάτες των οποίων οι πτήσεις είχαν πολύωρη καθυστέρηση καταφεύγοντας σε διάφορα τεχνάσματα σχετικά με το πότε π.χ. είναι η πραγματική ώρα άφιξης μιας πτήσης.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προσδιόρισε πρόσφατα ότι η πραγματική ώρα άφιξης μια πτήσης καθορίζεται τη στιγμή που μια τουλάχιστον πόρτα του αεροσκάφους είναι ανοιχτή. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα κι αν ένα αεροπλάνο φτάσει με λιγότερες από τρεις ώρες καθυστέρηση, αλλά παραμείνει αρκετά στην πίστα, θα θεωρείται ότι υπάρχει αρκετή καθυστέρηση ώστε οι επιβάτες να ζητήσουν αποζημίωση που θα κυμαίνεται από 160 έως 180 δολάρια το άτομο.
Παρά το γεγονός ότι κάθε ένας που ταξιδεύει με πτήση που εκτελείται από εταιρεία εντός της ΕΕ, ανεξαρτήτως προορισμού, δικαιούται αποζημίωση για τις καθυστερήσεις – ανεξάρτητα από την ιθαγένεια – εν τούτοις μόνο το πέντε τοις εκατό των επιβατών τις διεκδικούν, σύμφωνα με τον Μάρεκ Τζανέτσκε, διευθύνοντα σύμβουλο της flightright, εταιρείας που διεκδικεί εκ μέρους των επιβατών αποζημιώσεις για ευρωπαϊκές πτήσεις που καθυστερούν ή ακυρώνονται.
Η διεκδίκηση μιας αποζημίωσης είναι ευκολότερη απ’ ό,τι ακούγεται. Οι επιβάτες που δηλώνουν ότι οι πόρτες του αεροσκάφους άνοιξαν με τρεις ώρες καθυστέρηση μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της flightright και να βάλουν τον αριθμό της πτήσης τους – η εταιρεία θα αναλάβει τα υπόλοιπα, από τη συμπλήρωση των αιτήσεων μέχρι την εκπροσώπηση στο δικαστήριο. Η εταιρεία δεν χρεώνει τίποτα στην αρχή, παρά μόνο στο τέλος κρατά ως αμοιβή από το ποσό της αποζημίωσης ένα 25%.
«Αν το αίτημα σας απορριφθεί δεν πληρώνετε τίποτα» λέει ο Τζανέτσκε. «Ωστόσο, έχουμε ένα ποσοστό επιτυχίας που αγγίζει το 98%». Αυτό το υψηλό ποσοστό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μπορείτε να υποβάλετε το αίτημα σας για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης και τέσσερα χρόνια μετά την πτήση, σημαίνει ότι είναι η τέλεια στιγμή για να ξαναδείτε αν μπορείτε να πάρετε αποζημίωση για μια αγχωτική καθυστέρηση που έχετε βιώσει στο παρελθόν.
Λάβετε υπόψη σας ότι δεν θα κερδίσετε αν η αεροπορική εταιρεία δεν ευθύνεται για την καθυστέρηση ή τη ματαίωση μιας πτήσης. Έτσι, δεν θα αποζημιωθείτε για απεργίες και κακές καιρικές συνθήκες, ακόμα κι αν αυτά δημιούργησαν προβλήματα στο πρόγραμμά σας. Αλλά αν η πτήση σας δεν έγινε λόγω προβλημάτων του σκάφους ή γιατί η αεροπορική εταιρεία δεν ήταν καλά προετοιμασμένη για τις κακές καιρικές συνθήκες ενώ οι άλλες πτήσεις έγιναν στην ώρα τους, τότε σκεφτείτε το ενδεχόμενο να αξιώσετε αποζημίωση – μπορεί να βγάλετε μερικές εκατοντάδες δολάρια απ΄ αυτό.