Μπορεί το προφίλ μας στο Facebook να γίνει αιτία να μας απορρίψει ένας εργοδότης; Μπορεί να βγουν συμπεράσματα από ένα… ανορθόγραφο ποστ; Και όμως. Τα social media είναι ο πλέον συνηθισμένος τρόπος για έναν εργοδότη να… τσεκάρει τον υποψήφιο εργαζόμενο. Στην ημερίδα “Map Your Career”, που διοργάνωσε χθες το Γραφείο Διασύνδεσης του Α.Π.Θ., η ιδιοκτήτρια του γραφείου CV experts, Μαρία Παφιώλη ανέλυσε το θέμα του “personal branding” στα social media, συγκρίνοντας την επανάσταση που έχουν φέρει με τη βιομηχανική.
«Υπάρχουν πολλά εργαλεία και online πλατφόρμες όπου μπορούν οι υποψήφιοι να αφήσουν το βιογραφικό τους και να ψάξουν για θέσεις και οι εργοδότες τα χρησιμοποιούν γιατί είναι ένας δωρεάν τρόπος να προσεγγίζουν το κοινό τους για να βρουν τον ιδανικό υποψήφιο», τόνισε η κα Παφιώλη, αναφέροντας χαρακτηριστικά μερικές από αυτές, όπως το LinkedIn, την ελληνική εταιρεία Workable, το HireRabbit και το Jobvite. Όπως ανέφερε, πολλοί υποψήφιοι απορρίπτονται επειδή το στήσιμό τους στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι όπως θα έπρεπε. «Για μία θέση γραμματέως, για παράδειγμα, εάν δει ο εργοδότης greeklish ή ανορθόγραφες αναρτήσεις δεν θα μετρήσει θετικά. Γενικότερα, θα πρέπει να έχουμε ένα πολιτικώς ορθό προφίλ, που σημαίνει ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε οτιδήποτε έχει κάνει με διακρίσεις», υπογράμμισε η κα Παφιώλη, εξηγώντας ότι θα πρέπει να αποφεύγονται οι κομματικές τοποθετήσεις, οι θρησκευτικές ιδεολογίες και τα θέματα εθνικοτήτων, καθώς και οι αποκαλυπτικές φωτογραφίες που δείχνουν πράγματα της ιδιωτικής μας ζωής.
Επιπλέον, όπως ανέφερε στην εισήγησή της η ψυχολόγος και σύμβουλος σταδιοδρομίας στο Γραφείο Διασύνδεσης, Κατερίνα Παπακώτα, στην αναζήτηση εργασίας δεν αρκεί πλέον ένα πτυχίο, καθώς υπάρχει πληθώρα ανθρώπων που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα. «Θα πρέπει να έχεις δεξιότητες, που δεν αποκτώνται μόνο με ένα πτυχίο. Είναι κάτι το οποίο ασκείται και είναι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεις τη δουλειά σου και τις σπουδές σου. Η λύση στο πρόβλημα δεν είναι το μεταπτυχιακό και τα τυπικά προσόντα. Η αγορά ζητάει ευελιξία, πορσαρμοστικότητα, ικανότητα επικοινωνίας, επαγγελματική ηθική», τόνισε η κα Παπακώτα.
Η εκδήλωση “Map Your Career”, την οποία παρακολούθησαν φοιτητές και απόφοιτοι του Α.Π.Θ., είχε στόχο να ενημερώσει και να βοηθήσει τους υποψήφιους για τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για την εύρεση εργασίας, καθώς και για τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.