Ένα δαχτυλίδι με 17 κάμερες ικανές να καταγράψουν συγχρονισμένα με αληθοφανή εικόνα τη δράση γύρω τους και το λογισμικό που αναλαμβάνει την παραγωγή βίντεο 360 μοιρών, παρουσίασε η Facebook Inc στο ετήσιο συνέδριο των προγραμματιστών στην πλατφόρμα της F8.
Εντούτοις, η εταιρεία δεν θέλει να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό, διευκρινίζεται, αλλά να εμπνεύσει με τη “Surround.360 by Facebook” τους δημιουργούς περιεχομένου που θα μας καθηλώσει -hardware και software θα είναι «ανοικτά», open source.
Ανάλογη διάταξη καμερών σε δαχτυλίδι για τις ανάγκες λήψεων 360 μοιρών έχει παρουσιάσει παλαιότερα και η Google, το Google Jump. Επίσης, επαγγελματικές λήψεις υπόσχεται και η Nokia Ozo, το Jaunt One και άλλες επαγγελματικές προτάσεις, σημαντικά χαμηλότερου κόστους που απευθύνονται στον τελικό χρήστη.
Για να υλοποιηθεί η open source λύση που παρουσιάζει το Facebook απαιτείται επένδυση τουλάχιστον 25000 δολαρίων, επισημάνθηκε στο συνέδριο, το αποτέλεσμα όμως είναι «όπως πρέπει». Η μεγαλύτερη πρόκληση,ο συντονισμός εικόνας και ήχου στο τελικό βίντεο υπερυψηλής ανάλυσης (8k) που καλύπτει οτιδήποτε περιμετρικά του δακτυλίου αλλά και επάνω και κάτω (με 14 κάμερες γύρω γύρω και τρεις κάμερες fish eye, μια επάνω και δύο κάτω). Αισθητήρες στις κάμερες του δακτυλίου ενεργοποιούν το κοινό κλείστρο των καμερών, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα του κινούμενου αντικειμένου, την εικόνα του οποίου καλούνται να συλλάβουν διαδοχικά οι κάμερες. Η καταγραφή βίντεο 360 μοιρών με τη Surround.360 γίνεται με ρυθμό έως και 60 καρέ το δευτερόλεπτο με ανάλυση έως και 8k για κάθε μάτι.
Λογισμικό που αναπτύχθηκε στο Facebook και θα διατεθεί από το καλοκαίρι του 2016 σε developer από το Github, θα αναλαμβάνει να μειώσει σημαντικά το χρόνο για την επεξεργασία του βίντεο εκ των υστέρων (post production) -υπολογίζεται ότι απαιτούνται σήμερα τουλάχιστον τρεις μήνες.
Στόχος της Facebook Inc., να υπάρξει o εξοπλισμός με τις δικές της «ελάχιστες απαιτήσεις» για VR, ώστε να εμπλουτιστεί το δίκτυο από περιεχόμενο κατάλληλο να δημιουργήσει την αίσθηση της ολοκληρωμένης, αν και εικονικής, πραγματικότητας.
Η εταιρεία έχει επενδύσει στην Oculus, η οποία άρχισε ήδη να διαθέτει το πρώτο της headset, το Oculus Rift. Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προχωρήσει και οι ανταγωνιστές της Facebook -η Google, η HTC και άλλοι. Η εμπειρία παρακολούθησης βίντεο 360 μοιρών θεωρείται βέλτιστη φορώντας μια κάσκα εικονικής πραγματικότητας.
Τα σχέδια για το “VR rig” θα διατεθούν επίσης στο Github, το αποθετήριο από το οποίο αναμένεται να αξιοποιηθεί από κατασκευαστές και επαγγελματίες του χώρου.
Σφαιρικά βίντεο 360 μοιρών περνούν από τις Ενημερώσεις στο Facebook ήδη από το Σεπτέμβριο του 2015, είναι όμως λιγοστά. Η Nokia ετοιμάζει την OZO, μια κάμερα εικονικής πραγματικότητας. Το ανταγωνιστικό YouTube της Google υποστηρίζει επίσης, το ανέβασμα και την αναπαραγωγή σφαιρικών βίντεο στον Chrome. H αναπαραγωγή τους είναι εφικτή από τα apps του YouTube για Android και iOS. Η εμπειρία είναι πιο ενδιαφέρουσα με την πλέον οικονομική μάσκα εικονικής πραγματικότητας της Google, το Cardboard μέσω του YouTube app.