Ανάκτηση εμπιστοσύνης των πολιτών. Η φράση κλειδί-πρόκληση για όλα τα στελέχη της δημοσίας διοίκησης διεθνώς. Και δεν το λέμε εμείς το λέει η PricewaterhouseCoopers (PwC) στην έρευνά της που τιτλοφορείται “Το μέλλον της Δημόσιας Διοίκησης (Future of Government)”.
Διεθνώς, οι δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί καλούνται να ανταποκριθούν σε μια σαφή πρόκληση: να παρέχουν περισσότερες υπηρεσίες με λιγότερο κόστος (doing more for less). Να ανταποκριθούν στις ανάγκες της κοινωνίας των πολιτών ξεπερνώντας τους περιορισμούς που υπάρχουν στο εξωτερικό περιβάλλον και τις δυσκαμψίες της δομής και λειτουργίας τους στο εσωτερικό. Καλούνται να τα καταφέρουν, μέσα σε μια περίοδο όπου πραγματοποιούνται ραγδαίες αλλαγές σε όλο τον κόσμο…(εδώ να δεις τι γίνεται…)
Η νέα εποχή απαιτεί από τις κυβερνήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα παρέχοντας υπηρεσίες που μπορούν να χωρέσουν σε μικρότερους προϋπολογισμούς, ακολουθώντας το γενικότερο πνεύμα των περικοπών, στο πλαίσιο της μείωσης των δημοσίων ελλειμμάτων.
Σύμφωνα με την PwC για να γίνει η αρχή, οι οργανισμοί πρέπει να επανεξετάσουν τη λειτουργία τους μέσα από τρία διαφορετικά επίπεδα:
– Στο επίκεντρο ο πολίτης: ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών αποτελεσματικά, οικονομικά και στο σωστό χρόνο.
– Εσωτερική-εξωτερική ισορροπία: επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ αποτελεσματικής /αποδοτικής λειτουργίας στο εσωτερικό και εξασφάλισης δημιουργικής ανάπτυξης στο εξωτερικό περιβάλλον
– Βιώσιμα αποτελέσματα: στρατηγική ανάπτυξης της «περιουσίας» της κοινωνίας των πολιτών, με ορθή διαχείριση των πόρων που απαιτούνται για την μακροπρόθεσμη ευημερία – κοινωνική, περιβαλλοντική, πολιτιστική κ.α.
ΥΓ: Ακούει κανείς εκεί έξω;