Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με απόφαση της Ολομέλειάς της, της 21ης Ιουνίου 2024, σχετικά με το σιδηροδρομικό συμβάν (παραβίαση σηματοδότη) στις 23 Δεκεμβρίου 2023, απεφάνθη ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας έσφαλε διότι, μεταξύ άλλων, «υπερέβη τον ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή σταθμάρχη».
Επίσης, σημειώνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, επιβεβαιώνεται η «εξαφάνιση» του επίμαχου ταχοχράφου.
Η Επιτροπή Διερεύνησης της Hellenic Train είχε καταλήξει στην αναφορά της, στις 7 Μαρτίου 2024, σε ίδιο συμπέρασμα.
Την ίδια περίοδο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (Π.Ε.Π.Ε.), της οποίας Πρόεδρος είναι ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, εκδίδει ανακοινώσεις και αποστέλλει εξώδικα σχετικά με ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Δηλαδή, το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αφορμή τόσο αυτό όσο και άλλα συμβάντα που αφορούν στα θέματα ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου εν συνόλω, έχει υποβάλει τα σχετικά στοιχεία στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την 1η Απριλίου 2024 και την 16η Απριλίου 2024, ώστε τίποτα να μην μείνει αδιερεύνητο.
Θα επαναλάβουμε ότι απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες, να αναβαθμίζουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων και των μεταφορών και να ενισχύουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Αναμένουμε από τη σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train να πράξει τα δέοντα, άμεσα, καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.