Το Facebook έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε, και τα οποία περιλαμβάνουν ορισμένα, ιδιαίτερα εντυπωσιακά στοιχεία, όπως για παράδειγμα είναι ο αριθμός των ενεργών χρηστών σε μηνιαία βάση. Μιλάμε για αριθμό χρηστών παρόμοιο με τον… πληθυσμό της Κίνας, της χώρας δηλαδή που διαθέτει τον μεγαλύτερο πληθυσμό στον πλανήτη, περίπου 1.35 δισεκατομμύρια.
Και για να βάλουμε τα πράγματα κάτω από μία ορισμένη οπτική, ο πληθυσμός των ΗΠΑ είναι περίπου 316.1 εκατομμύρια και ο πληθυσμός στην Ευρώπη είναι περίπου 742.5 εκατομμύρια, δηλαδή μόλις που ξεπερνάει συνολικά το 1 δισεκατομμύριο. Από μία άλλη οπτική, για να δούμε και την διαφορά στους ενεργούς χρήστες μεταξύ των κοινωνικών δικτύων, το Twitter ανακοίνωσε 284 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως σε όλες τις πλατφόρμες. Μιλάμε για αύξηση, όσο αφορά στους χρήστες του Facebook που πλησιάζει το 29% σε σχέση με πέρυσι.
Οι ενεργοί χρήστες που μπαίνουν στο Facebook από φορητές συσκευές επίσης σε μηνιαία βάση έχουν αυξηθεί κατά 14% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Αυτό που είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε είναι ότι η πλειονότητα των χρηστών μπαίνει στο Facebook σε καθημερινή βάση.
Ο μέσος όρος των χρηστών που χρησιμοποιεί το Facebook καθημερινά για το τρίτο τρίμηνο από τις mobile συσκευές τους άγγιξε τα 703 εκατομμύρια, ενώ αν λάβουμε υπόψη μας και τους χρήστες PC, τότε ο αριθμός αυξάνεται στα 864 εκατομμύρια. Οπότε μπορούμε να πούμε ότι δεν αποτελεί έκπληξη που τα έσοδα από διαφημίσεις στο Facebook παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.
Το 64% των εσόδων του Facebook έρχονται από διαφημίσεις, και το 66% από αυτά τα χρήματα προέρχεται από την αγορά mobile (κινητά, tablets). Αυτό δεν είναι παρά μία ακόμη απόδειξη ότι το μέλλον βρίσκεται στην mobile αγορά.
Αν και ο Mark Zuckerberg μίλησε για την σπουδαιότητα των WhatsApp και Oculus, δεν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες σχετικά με τους στόχους που έχει βάλει. Παρόλα αυτά, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο Instagram, του οποίου το κοινό παρουσιάζει αύξηση 100% σε ορισμένες αγορές σε σχέση με πέρυσι. Κατά μέσο όρο, ένα μέλος του Instagram παραμένει 21 λεπτά εξερευνώντας την υπηρεσία.
Το Facebook εξαγόρασε την υπηρεσία WhatsApp για 22 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, αλλά τα έσοδα που φέρνει η υπηρεσία με τους 600 εκατομμύρια χρήστες είναι πολύ λίγα, τουλάχιστον ακόμη. Μέσα σε έξι μήνες, και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2014, το WhatsApp είχε έσοδα λίγο λιγότερα από $16 εκατομμύρια, ενώ οι απώλειες έφτασαν τα $232.5 εκατομμύρια (οι απώλειες πάντως αφορούσαν περισσότερο σε έξοδα αποζημίωσης βάσει μετοχών, την έκδοση κοινών μετοχών κάτω της δίκαιης αξίας κ.ά) αν και τα λειτουργικά έξοδα, για τους πρώτους έξι μήνες που της χρονιάς ήταν $13.5 εκατομμύρια, το οποίο ακούγεται και πολύ πιο λογικό.
Όπως και να έχει, αυτό που ενδιαφέρει τον Mark Zuckerberg με το WhatsApp για την ώρα είναι η ανάπτυξη του, και όχι τα άμεσα κέρδη. Μόλις η υπηρεσία αυξήσει και άλλο τον αριθμό των χρηστών της, ξεπερνώντας όλους τους ανταγωνιστές και εδραιώσει τη θέση της, τότε θα είναι η κατάλληλη εποχή για να ξεκινήσει να φέρνει χρήματα.