Ριζικό λίφτινγκ στα τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζει το Υπουργείο Οικονομικών. Πληροφορίες αναφέρουν πως οι αλλαγές που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο έχουν να κάνουν τόσο με τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, τα πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, όσο και το πλαίσιο ακινησίας των οχημάτων.
Πώς θα γίνεται η άρση ακινησίας οχημάτων
Πηγές του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν πως ψηλά στην ατζέντα των όσων συζητούνται αυτές τις ημέρες είναι η δήλωση ακινησίας των οχημάτων. Πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο δεν έχει συμφωνηθεί ακόμα, καθώς συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις του μέτρου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας ιδιοκτήτης οχημάτων που είχε καταθέσει πινακίδες και τος πήρε πίσω πχ για έναν μήνα, θα έχει το δικαίωμα ακόμα και την τελευταία μέρα που λήγει η προθεσμία να τις καταθέσει ξανά, να ζητήσει να τις διατηρήσει στο όχημα πχ για δυο ακόμη μήνες καταβάλλοντας το αντίστοιχο αντίτιμο.
Μάλιστα, πέντε ημέρες πριν λήξει η προθεσμία επανακατάθεσης των πινακίδων θα ειδοποιήσει με ηλεκτρονικό μήνυμα από την ΑΑΔΕ. Αυτή η λεπτομέρεια θεωρείται κρίσιμη από τους επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς έχουν παρατηρήσει πως αρκετοί ιδιοκτήτες οχημάτων ξεχνούν την καταληκτική ημερομηνία και καταθέτουν τις πινακίδες τους την επόμενη η την μεθεπόμενη μέρα με αποτέλεσμα να πέφτουν στην… παγίδα και να αναγκάζονται να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας του ολοκλήρου του έτους.
Υπενθυμίζεται πως το σημερινό πλαίσιο προβλέπει πως το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών τέλη κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους και για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Ο τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας
Σε δύσκολο γρίφο αναδεικνύεται η αναπροσαρμογή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν ολοένα και νεότερα οχήματα τα οποία έχουν πολύ χαμηλούς ή ακόμα και μηδενικούς ρύπους με αποτέλεσμα να «απειλούνται» τα έσοδα των τελών κυκλοφορίας που κάθε χρόνο ανέρχονται στα 1,2 δισ.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου οικονομικών αναφέρει πως τα σύγχρονα οχήματα θα πληρώνουν λιγότερα τέλη και σημαντικό ρόλο στον τρόπο υπολογισμού των τελών, θα παίζει ηλικία των οχημάτων, κάτι που σημαίνει πως θα υπάρξει αύξηση των τελών στα παλιά οχήματα.
Όπως αναφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου πρόκειται για μία συζήτηση η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί και αναζητείται Η λύση σε αυτό τον μεγάλο «πονοκέφαλο».
Τέλος τα διπλάσια τέλη για καθυστέρηση μιας ημέρας
Σήμερα, σε περίπτωση που ένας ιδιοκτήτης οχήματος καθυστερήσει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας έστω και για ένα λεπτό (πχ αν τα πληρώσει στις 00:01 τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς) θα καταβάλει ως πρόστιμο τα διπλάσια τέλη κυκλοφορίας.
Αυτό το μέτρο θεωρήθηκε ως ιδιαίτερα αυστηρό και άδικο. Γι’ αυτό το λόγο, σχεδιάζεται ένα κλιμακωτό πρόστιμο, το οποίο θα αυξάνεται όσο περνά ο καιρός και ο ιδιοκτήτης συνεχίζει να έχει απλήρωτα τέλη. Για παράδειγμα, αν δεν τα καταβάλει έως το τέλος Ιανουαρίου θα έχει πρόστιμο 5% – 10% (ή ακόμα και 20% με βάση άλλο σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι).
Αναλογικά, το πρόστιμο θα αυξάνεται για κάθε μήνα που περνά, ώστε αν στο εξάμηνο συνεχίζει να είναι “ξεχασιάρης”, τότε το πρόστιμο θα είναι διπλάσιο των τελών κυκλοφορίας του οχήματός του.
Για παράδειγμα, σε περίπτωση ένα όχημα έχει τέλη κυκλοφορίας 100 ευρώ το χρόνο, για κάθε μήνα που περνά το ποσό θα αυξάνεται, πχ τον Ιανουάριο 120 ευρώ, τον Φεβρουάριο 140 ευρώ και το Ιούνιο θα του βεβαιωθούν τα 100 + 100 ευρώ.
Σήμερα το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής είναι:
*Πρόστιμο ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο ή τρίκυκλο Ι.Χ. ή επιβατικό Ι.Χ.
*Πρόστιμο ίσο με το 50% των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ.
*Μηδενικό πρόστιμο, αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ
Πηγή mononews.gr