Ξεχειλίζουν από αγανάκτηση οι κάτοικοι της Σαλαμίνας, που βλέπουν τη «μαύρη» καταστροφή στις ακτές του νησιού, μετά τη βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ τα ξημερώματα της Κυριακής, με 2.570 τόνους καύσιμα, νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.
Από νωρίς το πρωί, κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού φωτογραφίζουν τις μαύρες ακτές της Σαλαμίνας και όλοι μιλούν για την τεράστια οικολογική καταστροφή, ενώ εκφράζουν τους φόβους τους για τις μετέπειτα επιπτώσεις. «Ο κόσμος της Σαλαμίνας είναι αγανακτισμένος από όλη αυτή την υποβάθμιση που δέχεται το νησί μας τα τελευταία χρόνια», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γρηγόρης Αργυρός, δημότης Σαλαμίνας και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εξωραϊστικών Συλλόγων του νησιού, ο οποίος καταγγέλλει μεγάλη καθυστέρηση ως προς την άμεση κινητοποίηση των αρχών.
«Η ρύπανση θα φέρει το νησί 10 χρόνια πίσω σε ό,τι αφορά το οικοσύστημα» συνεχίζει ο κ. Αργυρός και διερωτάται γιατί έπρεπε να φτάσει πρώτα το μαζούτ στις ακτές για να καθαριστούν. «Δεν δεχόμαστε πλέον άλλη υποβάθμιση του νησιού» τονίζει ο κ. Αργυρός, ενώ αναφέρει ότι οι κάτοικοι πρόκειται πολύ άμεσα να προχωρήσουν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων και η οσμή από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα είναι αρκετά έντονη. Η θάλασσα έχει μετατραπεί σε ένα «μαύρο καμβά», ενώ αυτή την ώρα γίνεται προσπάθεια από τα ιδιωτικά συνεργεία προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση που δημιουργήθηκε κατά μήκος του 1,5 χιλιομέτρου της πληγείσας περιοχής. «Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για τη Σαλαμίνα μας», ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι εθελοντές που συμμετέχουν στις εργασίες καθαρισμού των ακτών.
Όμως, πέρα από την οικολογική καταστροφή, πολλά μαγαζιά εστίασης που βρίσκονται κοντά στις συγκεκριμένες ακτές, πρόκειται να υποστούν σοβαρό οικονομικό πλήγμα, αφού ήδη τα περισσότερα παραμένουν κλειστά μετά το συμβάν.
«Ευτυχώς που το ατύχημα συνέβη στην εκπνοή του καλοκαιριού», αναφέρουν οι πλέον αισιόδοξοι, που παραμένουν στα μαγαζιά τους.
«Η περιοχή έχει νεκρώσει» είχε αναφέρει το πρωί σε δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου-Παπαθανασίου, τονίζοντας πως οι τοπικές αρχές θα προχωρήσουν σε όλες τις νόμιμες ενέργειες ώστε να αποδοθούν ευθύνες αλλά και να υπάρξουν αποζημιώσεις για τους ανθρώπους της περιοχής και την περιοχή την ίδια.
Μεγάλα κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας από τη βύθιση του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» στα ανοιχτά της Πειραϊκής
Υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλλουν από το μεσημέρι πέντε μεγάλα αντιρρυπαντικά σκάφη ιδιωτικής εταιρείας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν μεγάλα κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας που παρέσυραν οι άνεμοι προς την πλευρά της Πειραϊκής, μετά τη βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» τα ξημερώματα της Κυριακής, με 2.570 τόνους καύσιμα, νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.
Η μεταφορά της συγκεκριμένη ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή της Πειραϊκής βρίσκεται αρκετά μέτρα από την παραλία, ενώ αντιμετωπίζεται σύμφωνα με ανώτερους αξιωματικούς του λιμενικού σώματος σε “ικανοποιητικό βαθμό” και όπως αναφέρουν “δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας”.
Να σημειωθεί ότι στο σημείο έχουν ποντιστεί πλωτά φράγματα, ενώ η όλη επιχείρηση επιτηρείται από δύο σκάφη του λιμενικού σώματος.
Για το θέμα ενημερώθηκε ήδη από την ηγεσία του λιμενικού σώματος ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και ο περιφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης.
Στο μεταξύ ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ από την ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει κατατεθεί σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.
Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη λιμενικού σώματος που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.
Σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στον Real fm τόνισε ότι από το δεξαμενόπλοιο δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω διαρροής, καθώς τα πετρελαιοειδή που διέφυγαν ήταν αυτά που διέφυγαν κατά την ώρα της βύθισης.
Ο υπουργός δήλωσε, ότι αμέσως μετά τη βύθιση έγιναν ενέργειες για να αναλάβουν δύο εταιρίες απορρύπανσης στο σημείο, ενώ είπε ότι γίνεται έρευνα για την υπόθεση γιατί υπάρχουν ερωτήματα και θα πρέπει να απαντηθούν.