Η χρήση κινητών τηλεφώνων επεκτείνεται στη Γερμανία ολοένα και περισσότερο, χωρίς, ωστόσο, να πωλούνται και περισσότερα νέα μοντέλα. Τα σχετικά στοιχεία αποτυπώνονται σε έρευνα αγοράς του γερμανικού συνδέσμου εταιρειών ψηφιακής τεχνολογίας Bitkom, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Η μείωση των πωλήσεων νέων κινητών οφείλεται σε δύο λόγους, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα της Deutsche Welle. Πρώτον, η αγορά έχει μεγάλη έλλειψη ημιαγωγών, οι οποίοι είναι απαραίτητοι όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στα εργοστάσια παραγωγής κινητών. Δεύτερον, οι καταναλωτές θέλουν να κρατούν τα κινητά τους για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που θα προτιμούσαν οι εταιρείες κινητών. Για τους περισσότερους, ωστόσο, η μέση διάρκεια των δύο ετών δεν αρκεί πλέον, οπότε τα κρατούν περισσότερο. Αν και κατά το τρέχον έτος στη Γερμανία οι χρήστες κινητών θα αυξηθούν από το 79% στο 83% για τους άνω των 16 ετών, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1,4 εκατομμύριο νέους χρήστες, οι πωλήσεις θα περιοριστούν σε λιγότερα από 20 εκατομμύρια νέες συσκευές. Για το 2022 ο σύνδεσμος Bitkom αναμένει μείωση στις πωλήσεις γύρω στο 3,9%. Η πτώση αυτή εξισορροπείται εν μέρει από την προτίμηση που δείχνουν πλέον οι καταναλωτές σε ακριβότερα κινητά.
Οι μειωμένες πωλήσεις δεν δείχνουν να ανησυχούν τον σύνδεσμο εταιρειών ψηφιακής τεχνολογίας Bitkom, μια και η αγορά «έξυπνων κινητών τηλεφώνων» δεν αφορά μόνο τις πωλήσεις συσκευών, αλλά περιλαμβάνει τις εφαρμογές, την υποδομή δικτύων και τις υπηρεσίες ομιλίας και δεδομένων. Ο σύνδεσμος κάνει μάλιστα λόγο για «οικοσύστημα του κινητού τηλεφώνου», όπως γράφει η D.W. Ας σημειωθεί ότι μόνο από τις υπηρεσίες ομιλίας και δεδομένων το «οικοσύστημα» κομίζει στην αγορά περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περισσότερο από το 50% του συνολικού τζίρου. Σύμφωνα με τον Bitkom, παράλληλα, αναμένεται αύξηση του τζίρου στην αγορά εφαρμογών στα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά. Μεγάλη μερίδα καταναλωτών επιθυμεί να κρατήσει για περισσότερο χρόνο το κινητό που αγόρασε, παρά το γεγονός ότι δεν θέλει να έχει ξεπερασμένη τεχνολογία, δηλώνει το μέλος του προεδρείου του Bitkom, Μάρκους Χάας: «Την ίδια στιγμή, όμως, οι καταναλωτές προτιμούν να ξοδέψουν κάτι παραπάνω για να διασφαλίσουν ότι θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τη συσκευή τους».
Η έρευνα αγοράς δείχνει εκτός αυτού ότι για τους καταναλωτές παίζει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο η βιωσιμότητα, καθώς και η ανακύκλωση παλαιών συσκευών. Πολλοί δηλώνουν ότι στα κριτήρια αγοράς νέας συσκευής περιλαμβάνονται η καλής ποιότητας οθόνη, η μεγάλη αυτονομία, η καλή ποιότητα κατασκευής και η μακροπρόθεσμη υποστήριξη του κατασκευαστή με αναβαθμίσεις λογισμικού. Ιδιαίτερη σημασία έχει εκτός αυτού η ποιότητα της φωτογραφικής μηχανής (76%) αλλά και η ποιότητα των φακών (70%). Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές δηλώνουν ότι παραμένουν πιστοί στη μάρκα του παλιού κινητού τους όταν αγοράζουν καινούργιο. Τέλος, σύμφωνα με τον Bitkom, πάνω από τους μισούς καταναλωτές (56%) δηλώνουν ότι δεν τους φθάνουν τα δεδομένα του συμβολαίου κινητής. Μόλις το 3% δηλώνει ικανοποιημένο. Το 44% των χρηστών έχουν στη διάθεσή τους βάσει συμβολαίου από 1 μέχρι 4 GB, περίπου το 20% διαθέτει πάνω από 5% και το 12% έχει απεριόριστα δεδομένα.