Ισχυρή ζήτηση για διακοπές, παρά τις οικονομικές και γεωπολιτικές, παρατηρείται στη γερμανική αγορά αυτή τη σεζόν, με την εκτίμηση της γερμανικής Ένωσης Ερευνών στα Ταξίδια και τις Διακοπές (FUR) να αναφέρει ότι ο αριθμός ταξιδιών των Γερμανών φέτος θα φτάσει στα επίπεδα 2019, στα 70 εκατ. ταξίδια διάρκειας τουλάχιστον 5 ημερών.
Σε επίπεδο επιλογής προορισμών, οι Γερμανοί φαίνεται ότι και φέτος θα προτιμήσουν τους καθιερωμένους παραβλέποντας με έναν τρόπο τις ανησυχίες περί υπερτουρισμού. Σύμφωνα με ανάλυση της Team Neusta οι δημοφιλέστερες χώρες προορισμού για το 2024 είναι η Τουρκία (30%), η Ισπανία (26%), η Ελλάδα (15%) και η Αίγυπτος (11%). Μόνο η Αίγυπτος διαφοροποιείται από πέρυσι σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, το οποίο πέρυσι δεν ξεπερνούσε το 4%.
Αναφορικά με τους επιμέρους προορισμούς, οι Γερμανοί δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις φέτος. Οι περισσότερες προτιμήσεις περιστρέφονται γύρω από τη Σίδη και την Αττάλεια της Τουρκίας (26%), τη Μαγιόρκα (15%), τη Χουργκάντα και τη Safada (11%), την Κρήτη (8%) και την Αττάλεια και το Μπέλεκ (6%).
Η αύξηση τιμών που παρατηρείται σχεδόν σε όλη την αλυσίδα αξίας του τουρισμού είναι σε γενικές γραμμές αποδεκτή από τους Γερμανούς καταναλωτές, χωρίς παράπονα, και μάλιστα, σύμφωνα με την Team Neusta οι οικογένειες δαπανούν 7% περισσότερα από πέρυσι στις ταξιδιωτικές κρατήσεις.
Θετικό κλίμα και στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία
Η θετική αυτή τάση της ζήτησης στη γερμανική αγορά ευθυγραμμίζεται με το διεθνές κλίμα στη βιομηχανία το οποίο χαρακτηρίζεται από αισιοδοξία και ανάπτυξη. Σύμφωνα με την έρευνα Global Travel Buyer Index που διεξήχθη από την Fried & Partner, η συντριπτική πλειονότητα των διεθνών buyers στον ITB Buyer Circle αναμένει ότι το τρέχον έτος θα χαρακτηριστεί από αυξανόμενη ζήτηση. Το Μάιο του 2024, το 73% των ερωτηθέντων περίμενε ότι οι εισερχόμενες κρατήσεις θα αυξηθούν, το 21% ότι θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα και μόνο το 6% προέβλεπε ασθενέστερη ζήτηση.
“Το 2024 εξελίσσεται σε μια εκπληκτική χρονιά για τον διεθνή τουρισμό. Είναι η πρώτη χρονιά μετά την πανδημία κατά την οποία δεν υπάρχουν πλέον περιορισμοί για τον Covid. Αναμένουμε ότι η βιομηχανία θα παράγει περίπου 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, που είναι περισσότερα από το 2019», προβλέπει η Αντιπρόεδρος της Phocuswright, Charuta Fadnis.
Παράλληλα, η κινεζική αγορά αποδεικνύεται παγκόσμια κινητήριος δύναμη, ανακτώντας τη δυναμική της με καθυστέρηση μετά την άρση των πιο πρόσφατων περιορισμών για τον Covid. “Ο εξερχόμενος τουρισμός της Κίνας ανακάμπτει με ευχάριστο ρυθμό. Βιώνουμε σημαντική αύξηση στις κρατήσεις για προορισμούς χωρίς βίζα όπως η Σιγκαπούρη, η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία, αλλά και για προορισμούς όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Τουρκία, οι Μαλδίβες και η Ευρώπη», αναφέρει η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της Messe Berlin Shanghai, Lydia Li. Οι προσδοκίες για τον τουρισμό διαμορφώνονται από τη γενιά που γεννήθηκε τη δεκαετία του 1990: «Οι νεότεροι Κινέζοι αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, εξατομικευμένες υπηρεσίες και ψηφιακές προσφορές υψηλής ποιότητας όταν ταξιδεύουν», παρατηρεί ο Λι.