Πρόκειται για τον δορυφορικό σταθμό (satellite terminal), ο οποίος μέχρι σήμερα λειτουργούσε περιστασιακά και προκειμένου να καλύπτει ανάγκες σε ημέρες αιχμής της καλοκαιρινής περιόδου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΔΑΑ πρόκειται να θέσει σε μόνιμη λειτουργία τον δορυφορικό σταθμό και για τον σκοπό αυτό ήδη έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία, με τη δημιουργία αιθουσών αναμονής, καταστημάτων κ.λπ. Στόχος, με την κίνηση αυτή, είναι η κάλυψη του νέου επιπέδου κίνησης του ΔΑΑ, που ανέρχεται στα 26 εκατ. επιβάτες ανά έτος.
Η λειτουργία του νέου αεροσταθμού επιβάλλεται από τη Σύμβαση Ανάπτυξης του Αερολιμένα (ΣΑΑ) του 1995. Η σύμβαση αυτή προβλέπει ότι μόλις ο ΔΑΑ επιτύχει το όριο του 90% του επιπέδου διακίνησής του 21 εκατ. επιβατών μέσα σε 12 συνεχείς μήνες, πρέπει να επεκτείνει τη λειτουργία των εγκαταστάσεών του.
Το όριο αυτό επιτεύχθηκε τον Ιούλιο του 2016, καθώς μέσα στους προηγούμενους 12 κυλιόμενους μήνες, δηλαδή από τον Αύγουστο του 2015 έως και τον Ιούλιο του 2016, επιτεύχθηκε η διακίνηση 18,9 εκατ. επιβατών, δηλαδή το 90% της σχετικής χωρητικότητας των 21 εκατ. επιβατών. Σύμφωνα με τις διατάξεις της ΣΑΑ, η διοίκηση του ΔΑΑ ήταν υποχρεωμένη εντός 14 ημερών από την ημέρα που έφτασε στο σημείο ενεργοποίησης –«triggering point» ονομάζεται– να ζητήσει από τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών (IATA) να διενεργήσει πρόβλεψη επιβατικής ζήτησης για τα επόμενα δύο χρόνια και να καθορίσει κατά πόσο, και αφού ληφθεί υπόψη η οποιαδήποτε αύξηση της χωρητικότητας κτιρίων ή εξοπλισμού λόγω τεχνολογικών, οργανωτικών ή άλλων βελτιώσεων, θα είχε επίσης επιτευχθεί το σχετικό κατώτατο όριο του 90%.
Η ανεξάρτητη μελέτη της IATA επιβεβαίωσε ότι μετά και τη λειτουργία του δορυφορικού αεροσταθμού, θα είναι σε θέση ο αερολιμένας να διαχειριστεί κίνηση τουλάχιστον 26 εκατ. επιβατών ετησίως. Παράλληλα, οι επιβάτες θα δέχονται το Βέλτιστο (Optimum) Επίπεδο Υπηρεσιών της IATA σε όλα τα υπο-συστήματα του αεροσταθμού, εντός του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού και του δορυφορικού αεροσταθμού που βρίσκεται ένα επίπεδο κάτω από τον πρώτο. «Ως εκ τούτου», όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ΔΑΑ, «το κατώτατο όριο του 90% της νέας χωρητικότητας δεν έχει επιτευχθεί».
Οι επιβάτες του νέου τερματικού σταθμού δεν θα αισθανθούν οποιαδήποτε επιπλέον επιβάρυνση στην εμπειρία τους. Ο νέος τερματικός σταθμός θα προσφέρει όλες τις ανέσεις των άλλων δύο υφισταμένων. Το ζητούμενο ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες του ΔΑΑ, είναι αν οι αεροπορικές εταιρείες τους θα κάνουν χρήση των ανέσεων αυτών, όπως είναι π.χ. απευθείας διάδρομοι εισόδου στο αεροπλάνο γνωστοί και ως «φυσούνες». Μόνον η μετακίνηση θα είναι σε ορισμένες περιπτώσεις μεγαλύτερη, αλλά ακόμη και αυτή θα γίνεται με σχετική άνεση καθώς υπάρχουν εγκατεστημένοι ταινιόδρομοι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος τερματικός σταθμός δεν κατασκευάστηκε τους τελευταίους μήνες, αλλά προϋπήρχε στην αρχική κατασκευή του αεροσταθμού. Ωστόσο, η διαμόρφωση του χώρου και η δημιουργία των περισσοτέρων υποδομών εξυπηρέτησης επιβατών υλοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι τι θα συμβεί όταν ο ΔΑΑ φτάσει το 90% του νέου σχετικού ορίου των 26 εκατ. επιβατών ετησίως, κάτι που δεν θεωρείται απίθανο να συμβεί σχετικά σύντομα. Σημειώνεται ότι το 2016, η κίνηση επιβατών ξεπέρασε τα 20 εκατ. επιβάτες, ενώ φέτος κινείται με ρυθμό αύξησης της τάξης του 8,3%. Αν συνεχιστεί φέτος αυτός ο ρυθμός, σημαίνει ότι ο αερολιμένας θα πλησιάσει το όριο του 21,7 εκατ. επιβατών, δηλαδή θα αντιστοιχεί στο 83% του νέου σχετικού ορίου διακίνησης επιβατών.