Γράφει ο Σπύρος Ριζόπουλος
Follow @Sp_Rizopoulos
Από την ημέρα που καθιερώθηκε ο θεσμός της ψήφισης του Περιφερειάρχη μέσω τοπικών αυτοδιοικητικών εκλογών, δημιουργήθηκε η τεράστια παρανόηση – η οποία δείχνει και τη ρηχότητα του πολιτικού συστήματος – ότι δουλειά του Περιφερειάρχη είναι να διαχειρίζεται πόρους προς τους Δήμους, ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της εκτελεστικής εξουσίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Εκ των πραγμάτων, Περιφερειάρχες οι οποίοι δεν έχουν το απαραίτητο πολιτικό υπόβαθρο αλλά και την εμπειρία, για να επιβιώσουν ελέγχουν τα κονδύλια προς τους Δήμους, κλείνοντας τη στρόφιγγα όπου επιθυμούν και μοιράζοντας ξεροκόμματα στον κόσμο εν είδει επιδοτήσεων. Αυτό δηλαδή που συμβαίνει σήμερα στην Ήπειρο.
Στο προκείμενο λοιπόν.
Στην Ήπειρο λειτουργούν δύο ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου τα οποία έχουν 30 τμήματα και στις τέσσερις μεγάλες πόλεις και σε αυτά φοιτούν περί τους 20.000 φοιτητές.
Τις επόμενες ημέρες παρουσιάζεται το νομοσχέδιο – έκτρωμα του κ. Γαβρόγλου στη Βουλή για τα ΑΕΙ.
Προσωπικά τοποθετήθηκα σε ότι αφορά το θέμα του νομοσχεδίου που ψηφίζεται στη Βουλή για τα πανεπιστήμια με άρθρα μου στις 11 Ιουλίου και στις 24 Μαΐου. Επίσης προσωπικά τοποθετήθηκα και στο αίτημα για πανστρατιά του Κυριάκου Μητσοτάκη για να μην προχωρήσει το νομοσχέδιο.
Ρωτώ λοιπόν ευθέως τον Αλέκο Καχριμάνη για τα ακόλουθα θέματα:
- Πώς πιστεύετε οτι επηρεάζουν οι νέες ρυθμίσεις την λειτουργία των πανεπιστημίων και συγκεκριμένα ποιές μεταβολές θα δούμε στον ακαδημαϊκό χάρτη της Ηπείρου;
- Θα έχουμε έξοδο φοιτητών ή θα προσελκύσουμε νέους; Κι αν ναι σε ποιές πόλεις; Θα αναπτυχθούν οι κτηριακές υποδομές και αν ναι ποια θα είναι η συμβολή της Περιφέρειας;
- Υπάρχει στο δικό σας αναπτυξιακό σχέδιο για την Ήπειρο κομμάτι συνεισφοράς την εκπαίδευσης και της έρευνας;
- Τι πιστεύετε για το άρθρο 16, το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, τα όρια που πρέπει να έχει ή να μην έχει το πανεπιστημιακό άσυλο;
- Ποιά είναι η θέση σας για την αριστεία, τα μεταπτυχιακά, τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων στα αγγλικά;
- Εν τέλει ανταποκρίνεστε στο αίτημα του Κυριάκου Μητσοτάκη για πανστρατιά ή συμφωνείτε με τον Γαβρόγλου;
Όπως καταλαβαίνετε κ. Καχριμάνη θα πρέπει να τοποθετηθείτε ευθέως στο μείζον αυτό κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα. Τα παιχνίδια του ad hoc Νεοδημοκράτη, ad hoc Πασόκου και του ad hoc Συριζαίου τελειώνουν εδώ.
ΥΓ. κ. Καχριμάνη αν δεν έχετε ενημερωθεί καν για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για την Παιδεία έχετε μέχρι αύριο να πάρετε τον πολιτικό και κοινωνικό σας φίλο, Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Ευάγγελο Αποστόλου να τον ρωτήσετε αν σας επιτρέπει να τοποθετηθείτε, γιατί μπορεί κάτι τέτοιο να δημιουργεί προβλήματα στα μικροπαιχνίδια σας για τις επιδοτήσεις.
ΥΓ2. Ευχαριστώ τους Ηπειρώτες που τις τελευταίες 60 ημέρες μου άνοιξαν τα σπίτια τους, τις οικογένειες τους και την καρδιά τους. Υποσχέθηκα σε όλους τους νέους μου φίλους και συνομιλητές στους 4 νομούς της Ηπείρου, πως από εδώ και στο εξής δεν πρέπει να φοβόμαστε να κάνουμε τις σωστές ερωτήσεις. Η ουσία θα αποδείξει γιατί η νέα προσπάθεια που ξεκίνησε με τόσο ενθουσιασμό είναι επιλογή για το μέλλον του τόπου.