Οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως η Marriott International, η Hilton Worldwide Holdings, η Accor, η Melia και η Wyndham Hotels & Resorts, σημείωσαν σημαντική πρόοδο το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με τα οικονομικά τους αποτελέσματα να αποτυπώνουν δυναμική ανάπτυξης και ενίσχυσης της παγκόσμιας παρουσίας τους. Οι αλυσίδες αυτές διαθέτουν ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα.
Marriott International
Η Marriott International κατέγραψε ισχυρά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) να αυξάνονται κατά 4,9% παγκοσμίως. Στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά, η αύξηση ανήλθε στο 3,9%, ενώ στις διεθνείς αγορές, ο δείκτης RevPAR αυξήθηκε κατά 7,4%, με την Ασία-Ειρηνικό να ηγείται με αύξηση 13%. Η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας αυξήθηκε επίσης, με τα καθαρά έσοδα να ανέρχονται στα 772 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας άνοδο από τα 726 εκατ. δολάρια το 2023.
Η Marriott πρόσθεσε περίπου 15.500 νέα δωμάτια στο χαρτοφυλάκιό της, φτάνοντας συνολικά τα 1.659.000 δωμάτια σε περίπου 9.000 ιδιοκτησίες παγκοσμίως. Η εταιρεία διατηρεί επίσης μια ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική, με 559.000 δωμάτια να βρίσκονται υπό ανάπτυξη, εκ των οποίων τα 209.000 είναι υπό κατασκευή. Το ισχυρό brand της Marriott και η πιστότητα των πελατών της συνέβαλαν στη διατήρηση της προοπτικής ανάπτυξης των δωματίων για το 2024 στο 5,5% με 6%. Η Marriott συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με 35 ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη την Ελλάδα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πελοπόννησο, Κρήτη, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Τήνο, Κέρκυρα και Ζάκυνθο.
Hilton Worldwide Holdings
Η Hilton κατέγραψε επίσης σημαντική ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Το RevPAR της αυξήθηκε κατά 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, ενώ τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 422 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία συνέχισε να επεκτείνεται δυναμικά, προσθέτοντας 22.400 νέα δωμάτια στο χαρτοφυλάκιό της, ενώ ενέκρινε την ανάπτυξη επιπλέον 62.700 δωματίων, φτάνοντας σε συνολική ανάπτυξη της τάξεως των 508.300 δωματίων παγκοσμίως, που αποτελεί ρεκόρ για την εταιρεία.
Accor
Η Accor συνέχισε να σημειώνει σταθερή ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο του 2024. Κατέγραψε έσοδα ύψους 2,677 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 11% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα το 2023, με τα καθαρά έσοδα του πρώτου εξαμήνου να ανέρχονται στα 222 εκατ. ευρώ (+ 4.2% από το περυσινό εξάμηνο). Η καθαρή ανάπτυξη μονάδων της επιταχύνθηκε στο 4,1%, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 11%, φτάνοντας τα 0,90 ευρώ. Η Accor επικεντρώνεται στην ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στα τμήματα πολυτελείας και lifestyle, με αυξημένο RevPAR κατά 6% και 14% αντίστοιχα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Accor άνοιξε 146 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 24.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή αύξηση μονάδων κατά 4,1% τους τελευταίους 12 μήνες.
Το χαρτοφυλάκιο της Accor στην Ελλάδα περιλαμβάνει συνολικά 9 ξενοδοχειακές μονάδες, εκ των οποίων οι πέντε στην Αθήνα (Novotel Athenes, Athens Capital Center Hotel – MGallery Collection, ibis Styles Athens Routes, Athens Capital Suites-MGallery Collection και Sofitel Athens Airport), μια στην Κέρκυρα (Angsana Corfu), δύο στην Κρήτη (ibis Styles Heraklion Central και NIKO Seaside Resort Crete – Mgallery) και μια στη Ρόδο (Mercure Rhodes Alexia Hotel & Spa).
Wyndham Hotels & Resorts
Η Wyndham Hotels & Resorts σημείωσε επίσης θετικά αποτελέσματα το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Ο συνολικός αριθμός των δωματίων αυξήθηκε κατά 4% παγκοσμίως, ενώ το RevPAR σημείωσε αύξηση 2%. Η εταιρία άνοιξε πάνω από 18.000 δωμάτια παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 7.000 στις ΗΠΑ, ενώ λανσάρισε τις πρώτες σουίτες μακράς διαμονής, Echo Suites Extended Stay by Wyndham. Τα καθαρά έσοδα της Wyndham αυξήθηκαν κατά 23% φτάνοντας τα 86 εκατ. δολάρια, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 13% στα 178 εκατ. δολάρια.
Η Wyndham ενίσχυσε περαιτέρω την αναπτυξιακή της προοπτική, με την καταγραφή ρεκόρ 245.000 δωματίων υπό ανάπτυξη παγκοσμίως. Η δυναμική αυτή αντανακλά τη στρατηγική της εταιρείας να επεκτείνει την παρουσία της σε νέες αγορές και να ενισχύσει το ήδη ισχυρό χαρτοφυλάκιό της. Η Wyndham Hotels & Resorts συνεργάζεται επί του παρόντος με συνολικά 14 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τρία στην Αθήνα, δύο στο Λουτράκι και από ένα ξενοδοχείο στη Βραυρώνα, στη Νέα Μάκρη, στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στην Αλεξανδρούπολη, στην Κέρκυρα, στη Ρόδο και στην Κρήτη.
Melia Hotels International
Η Melia Hotels International, μια από τις κορυφαίες ισπανικές ξενοδοχειακές αλυσίδες, παρουσίασε σημαντική αύξηση των οικονομικών της δεικτών. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία ανέφερε αύξηση του RevPAR της κατά 5%, με σημαντική συμβολή από την ευρωπαϊκή αγορά, ειδικά σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Η Melia επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πολυτελών και lifestyle ξενοδοχείων, ενώ συνεχίζει να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της μέσω στρατηγικών συνεργασιών και νέων επενδύσεων. Στην Ελλάδα, η ισπανική αλυσίδα διαθέτει ένα ξενοδοχείο στην Αθήνα (Meliá Athens), δύο στην Κρήτη (Sol Marina Beach Crete και Hotel Blue Sea Beach Affiliated by Meliá στην Κρήτη, τα οποία ανήκουν στον Όμιλο Zeus Hotels) και ένα στη Ρόδο (Sol by Meliá Cosmopolitan Rhodes).