Τη ρήση του Θουκυδίδη «έχομεν Γήν και Πατρίδα όταν έχομεν πλοία εις την Θάλασσαν», μνημόνευσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης στη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για τη ναυτιλία. Και πράγματι η δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας είναι τεράστια αν και το ελληνικό κράτος ποτέ δεν κατάφερε να την κεφαλαιοποιήσει όπως θα έπρεπε. Οι άνθρωποι της ναυτιλίας πάντα ένιωθαν πως δεν βρίσκουν αξιόπιστο συνομιλητή στις κυβερνήσεις και κατέληγαν «στο καλύτερα να μην κάνουν τίποτα παρά να κάνουν το ένα λάθος μετά το άλλο».
Στην Ακτή Μιαούλη του Πειραιά πάντως σήμερα, ακούγονται «καλά λόγια» για τον εκ Χίου ορμώμενο Κωστή Μουσουρούλη. Κι όχι μόνο από εφοπλιστές αλλά και από άλλους εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και από ναυτικούς που δεν είναι στην επιρροή του ΠΑΜΕ. Λένε πως είναι προσεκτικός και μεθοδικός και προσπαθεί να δίνει «λογικές λύσεις».
Το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε όντως δίνει ώθηση σε πολλά ζητήματα που επί χρόνια λιμνάζουν. Για την ακτοπλοΐα που είναι ένα μείζον πρόβλημα, οι παρεμβάσεις που γίνονται τυγχάνουν ευρείας συναίνεσης καθώς διασφαλίζονται ρεαλιστικά οι θαλάσσιες ενδομεταφορές και αποτρέπεται ο αφελληνισμός των πλοίων, κάτι που θα σήμαινε διόγκωση της ανεργίας του κλάδου.
Ένα άλλο θέμα που αφορά την προσέλκυση επενδύσεων επίσης αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα καθώς θα υπάρχει πλέον η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων αναλαμβάνει να ξεδιπλώσει πρωτοβουλίες που θα στοχεύουν στην προώθηση των επενδύσεων και στη στροφή των προσπαθειών προς την ανάπτυξη της ναυτιλιακής οικονομίας.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το Υπουργείο Ναυτιλίας σχεδίασε και θέτει σε εφαρμογή, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας, πιλοτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων νέων ναυτικών. Το πρόγραμμα παρέχει κίνητρα σε άνεργους νέους ναυτικούς, ηλικίας από 18 έως 29, να αποκτήσουν δεξιότητες και εργασιακή εμπειρία επί πλοίου, να λάβουν ικανοποιητική αποζημίωση και να έρθουν σε επαφή με τους πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους ώστε να τους πείσουν για τις εργασιακές δυνατότητές τους. Το πρόγραμμα, συνολικού ποσού 6.423.150 ευρώ θα ωφελήσει 1.000 άνεργους νέους ναυτικούς, με συνδυασμό θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης επί πλοίου. Το πρόγραμμα είναι το πρώτο που εφαρμόζεται στην Ελλάδα για την ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων νέων ναυτικών και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε.