Σε τροχιά υλοποίησης είναι πλέον η περίφημη Ανάπλαση της ΔΕΘ καθώς το όλο εγχείρημα είναι σε φάση ωρίμανσης. Το ΤΑΙΠΕΔ μέσω της Μονάδας Ωρίμανσης έχει αναλάβει να προετοιμάσει το έργο καθώς και να το δημοπρατήσει με στόχο μέσα στο 2025 να έχει βγει ο ανάδοχος.
Το σύνολο του κόστους έχει εκτιμηθεί σε 300 εκατ. ευρώ αλλά το ακριβές ποσό θα “κλειδώσει” μετά την ολοκλήρωση των μελετών και την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα νέα έργα υποδομής και το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης που έχει δει η πόλη. Το έργο συνδυάζει την αναμόρφωση του χώρου και την ανάπτυξη νέων φουτουριστικών κτιρίων που θα κυριαρχούν στην οπτική της περιοχής.
Η Ανάπλαση της ΔΕΘ είναι ένα μεγάλο στοίχημα καθώς με την υλοποίηση της θα εκυσγχρονιστεί και θα αλλάξει το πρόσωπο του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Αυτό που έχει αποφασιστεί είναι πως το έργο θα προχωρήσει μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για 35 χρόνια ούτως ώστε ο ανάδοχος-επενδυτής να έχει και την ευθύνη συντήρησης προκειμένου η εικόνα και η λειτουργία του χώρου να παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Η ΔΕΘ-HELEXPO θα συνεχίσει να έχει την διαχείριση και εκμετάλλευση του χώρου ενώ εκτιμάται ότι με την νέα της εικόνα θα αναγεννηθεί και ο θεσμός της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ενώ θα μπορεί να προσελκύσει και άλλες μεγάλες εκδηλώσεις. Το όνομα που μέχρι τώρα δείχνει ότι θα έχει ο αναμορφωμένος χώρος είναι “ConFex Park”.
Το όλο εγχείρημα περιλαμβάνει γκρέμισμα αρκετών κτιρίων αλλά και την διατήρηση κάποιων εμβληματικών κτισμάτων όπως ο πύργος του ΟΤΕ, το «Παλέ ντε Σπορ», το κτήριο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το παλιό μικρό περίπτερο της Esso Pappas ως χαρακτηριστικό δείγμα αρχιτεκτονικής της δεκαετίας του ’60 και το τόξο στην είσοδο του χώρου.
Μεγάλο ατού του ConFex Park θα είναι η πρόσβαση στο χώρο με το Μετρό. Πιο συγκεκριμένα θα εξυπηρετείται από τον σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ ενώ σε κοντινή απόσταση είναι και ο σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΕΚΘΕΣΗ.
Ο επισκέπτης που έρχεται στον χώρο με τρένο θα μπορεί να φτάσει σε 6` λεπτά στον χώρο της ConFex Park ενώ για τους Θεσσαλονικείς η πρόσβαση θα είναι πλέον εύκολη υπόθεση με την χρήση του Μετρό ή του συνδυασμού λεωφορείου-Μετρό.
Τι περιλαμβάνει το ConfEx Park
Σύμφωνα με την προμελέτη για το project, στον χώρο του ακινήτου, που συνολικά καταλαμβάνει 175 στρέμματα, η δόμηση θα καλύπτει 91.000 τμ περίπου 12% λιγότερα από σήμερα. Tο Συνεδριακό Κέντρο και τα τρία περίπτερα θα έχουν εμβαδόν 69.000 τ.μ. Τα 51.000 αφορούν στα τρία περίπτερα και τα 18.000 στο Συνεδριακό Κέντρο.
Στη βόρεια πλευρά του ακινήτου θα δημιουργηθεί το Business Center, που θα αποτελείται από τέσσερα κτίρια (ξενοδοχείο, δύο εμπορικά κτίρια, ένα πολλαπλών χρήσεων).
Συγκεκριμένα, προβλέπονται τόσο η κατασκευή ενός σύγχρονου ξενοδοχείου 12.000 τ.μ με 150 δωμάτια όσο και νέοι εμπορικοί χώροι 6.500 τ.μ, γραφεία 5.000 τ.μ και μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 2.000 τ.μ. Η έκταση του πρασίνου πολλαπλασιάζεται και θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο πάρκο με ενδημικά φυτά από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα ικανοποιήθηκαν αιτήματα του Δήμου Θεσσαλονίκης όπωςς η μείωση κατά 4.000 τ.μ. του εμβαδού του συνεδριακού κέντρου που θα δημιουργηθεί στο νότιο τμήμα της έκτασης, ώστε να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία του οικοπέδου της ΔΕΘ με το Γ’ Σώμα Στρατού, την τροποποίηση της χωροθέτησης του επιχειρηματικού κέντρου και του ξενοδοχείου (βρίσκονται στην πλευρά προς την Αγγελάκη) και την αύξηση των δενδροφυτεύσεων, οι οποίες θα ξεπεράσουν τις 3000.
Το ConfEx Park θα είναι διαπερατό και προσβάσιμο από πεζούς και ποδηλάτες, ενώ προβλέφθηκαν χώροι για άθληση και ψυχαγωγία των κατοίκων. Επίσης θα κατασκευαστεί και ένα αμφιθέατρο για υπαίθριες εκδηλώσεις.
Την αρχιτεκτονική μελέτη, ύστερα από διαγωνισμό είχε αναλάβει να εκπονήσει το σχήμα Sauerbruch Hutton & Gustafson Porter + Bowman Offices και Έλενα Σταυροπούλου.
Του Νίκου Καραγιάννη από το ypodomes.com