Η Shein, η Temu της PDD Group και το TikTok Shop της ByteDance, που ξεκίνησε πρόσφατα ηλεκτρονικές αγορές στις ΗΠΑ, στέλνουν την πλειονότητα των προϊόντων τους απευθείας από τα εργοστάσια στην Κίνα στους αγοραστές αεροπορικώς σε ατομικά πακέτα με τις διευθύνσεις των παραληπτών.
Και η αυξανόμενη δημοτικότητά τους αυξάνει το κόστος των αεροπορικών μεταφορών, σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου τον Ιούνιο του 2023. Καθώς η Shein και η Temu στέλνουν μαζί σχεδόν 600.000 πακέτα στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε μέρα, οι μεταφορές από ασιατικούς κόμβους όπως η Γκουανγκζού και το Χονγκ Κονγκ πολύ συχνά εμφανίζουν προβλήματα, όπως ελλείψεις χωρητικότητας, ανέφεραν οι πηγές.
«Η μεγαλύτερη τάση που επηρεάζει τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές αυτή τη στιγμή δεν είναι η Ερυθρά Θάλασσα, αλλά οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Shein και η Temu», δήλωσε ο Μπασίλ Ρικάρντ, διευθυντής των δραστηριοτήτων της ευρύτερης Κίνας στην εταιρεία μεταφορών Bollore Logistics.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Cargo Facts Consulting, η Temu αποστέλλει περίπου 4.000 τόνους την ημέρα, η Shein 5.000 τόνους, η Alibaba 1.000 τόνους και η TikTok 800 τόνους. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 108 φορτηγά Boeing 777 την ημέρα, δήλωσε η συμβουλευτική εταιρεία.
Με γνώμονα την ισχυρή ζήτηση για τα ρούχα τους σε χαμηλές τιμές, η Shein αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας, μετρούμενη με βάση τις πωλήσεις, και έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, σύμφωνα με την Coresight Research.
Η γρήγορη μόδα αντιπροσωπεύει πλέον το ήμισυ των συνολικών διασυνοριακών αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας και καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων μεγάλων αποστάσεων, σύμφωνα με την εταιρεία μέσων ενημέρωσης για τις διασυνοριακές μεταφορές Baixiao.com.
Η ανάπτυξη της Shein και της Temu μειώνει το χώρο στα αεροσκάφη μεταφοράς για άλλες βιομηχανίες, καθώς οι παγκόσμιες επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές εφοδιαστικές επιλογές λόγω των διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα , σύμφωνα με το Reuters.
«Όταν χτύπησε η κρίση της διώρυγας του Σουέζ, δεν υπήρχε χωρητικότητα για να αγοραστεί, επειδή το ηλεκτρονικό εμπόριο την αγόρασε όλη», δήλωσε ανώνυμα ένα στέλεχος σε εταιρεία αερομεταφορών εμπορευμάτων.
Η ζήτηση αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών από την ταχεία μόδα άρχισε να αυξάνεται δραματικά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με διάφορες πηγές.
Μια γερμανική πηγή logistics δήλωσε ότι ακόμη και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Apple, μεταφέρουν μόνο 1.000 τόνους το πολύ την ημέρα και η αυξανόμενη ζήτηση φορτίου από τη γρήγορη μόδα θα μπορούσε να εκτοπίσει τους παραδοσιακούς μακροχρόνιους πελάτες, καθώς ανταγωνίζονται για την περιορισμένη αεροπορική χωρητικότητα.
Ορισμένοι αερομεταφορείς έχουν ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου παρέχοντας πρόσθετη χωρητικότητα τσάρτερ, «η οποία είναι ήδη σε μεγάλο βαθμό κλεισμένη μακροπρόθεσμα», δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας εφοδιασμού Schenker.
Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει. Το TikTok Shop δεν απάντησε σε μηνύματα για σχολιασμό.
«Η Shein βελτιστοποιεί συνεχώς τις προσπάθειές της για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία του πελάτη και την αποτελεσματικότητα της εκπλήρωσης», δήλωσε εκπρόσωπος της Shein, αρνούμενος να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.
Η ξαφνική έξαρση της ζήτησης από τη γρήγορη μόδα που ξεκίνησε πέρυσι έχει ανεβάσει τις τιμές των αεροπορικών μεταφορών από την Κίνα και εγείρει ανησυχίες για τη μακροπρόθεσμη έλλειψη χωρητικότητας.
«Με βάση όσα έχουμε δει, αυτό το μοντέλο του (αεροπορικού) ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είναι βιώσιμο, ούτε από άποψη κέρδους ούτε από περιβαλλοντική άποψη», δήλωσε ο Γκιγιέρμο Οτσόβο, διευθυντής της Cargo Facts Consulting.
Είπε ότι τόσο η Shein όσο και η Temu εξετάζουν τώρα περισσότερο τις θαλάσσιες μεταφορές λόγω του υψηλού κόστους των αεροπορικών μεταφορών και εξετάζουν το ενδεχόμενο να ανοίξουν αποθήκες εκτός Κίνας για να συντομεύσουν τους χρόνους μεταφοράς σε άλλες περιοχές.
Η Shein έχει αρχίσει να στέλνει εμπορεύματα σε αποθήκες των ΗΠΑ για να επιταχύνει τους χρόνους αποστολής.
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Baixiao, Γουάνγκ Γιονγκτσιάνγκ, σε μια παρουσίαση σε ένα φόρουμ αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών της Boeing στην Κίνα τον Δεκέμβριο, η αύξηση της προσφοράς των φορτηγών αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων «δεν μπορεί να συμβαδίσει με την ανάπτυξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου».
Στις προοπτικές της εμπορικής αγοράς για το 2023, η Boeing εκτίμησε ότι ο στόλος αερομεταφορών εμπορευμάτων της Κίνας θα υπερτριπλασιαστεί σε 750 αεροσκάφη μεταξύ 2022 και 2042. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθούν απευθείας με τις αεροπορικές εταιρείες να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη χωρητικότητα, σύμφωνα με το στέλεχος ενός μεγάλου αερομεταφορέα εμπορευμάτων και της Unique Logistics.
«Η Temu, όπως καταλαβαίνουμε, επιθυμεί να μισθώσει 12 αεροσκάφη ευρείας χωρητικότητας. Αγοράζει κάθε αεροσκάφος που μπορεί να βρει. Λάβαμε ακόμη και ένα αίτημα στην ιστοσελίδα μας», δήλωσε στο Reuters ο Μαρκ Σλόσμπεργκ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Unique στον τομέα των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η Temu ανέφερε στο Reuters σε δήλωσή της ότι αναζητά πωλητές με έδρα τις ΗΠΑ και την Ευρώπη «για να μειώσει τις αποστάσεις μεταφοράς και τους χρόνους παράδοσης» στους αγοραστές.
Οι αεροπορικές εταιρείες και οι διαμεταφορείς εξετάζουν επίσης πόση χωρητικότητα θα διαθέσουν για την επιχείρηση της Temu και της Shein, καθώς οι αποστολές και οι τιμές κυμαίνονται.
Ο Νάιαλ βαν ντε Γουόου, επικεφαλής υπεύθυνος αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών για την πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης τιμών αεροπορικών και θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών Xeneta, δήλωσε ότι οι μάρκες γρήγορης μόδας προκαλούν μια «εμπορική ανισορροπία» με μεγάλες ποσότητες φορτίου να φεύγουν από το Χονγκ Κονγκ, αλλά οι όγκοι των εμπορευμάτων να είναι «πολύ χαμηλότεροι στο ταξίδι της επιστροφής μέσω του Ειρηνικού».
Ο αντίκτυπος των νέων κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας «αλλάζει το παιχνίδι», δήλωσε ο Σλόσμπεργκ.
πηγή: newmoney.gr