Γράφει η Πηνελόπη Μητρούλια
Ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της υλοποίησης του σχεδίου κατασκευής του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ), έγινε τις προηγούμενες ημέρες με την ανακοίνωση της διαδικασίας προεπιλογής των εταιριών την κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού στην Αδριατική Θάλασσα, μήκους 105 χμ. Πρόκειται για ένα πολύπλοκο και τεχνικά απαιτητικό έργο δεδομένου ότι το βαθύτερο σημείο στο οποίο θα τοποθετηθεί ο αγωγός φτάνει τα 820 μέτρα.
Η διαδικασία προεπιλογής αφορά δύο συμβάσεις. Στην πρώτη περιλαμβάνεται το Έργο Μελέτης, Προμήθειας, Κατασκευής και Εγκατάστασης (ECPI) σωλήνων 36 ιντσών στο υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού μεταξύ των ακτών της Αλβανίας και της Νοτίου Ιταλίας. Το γενικό πλαίσιο της σύμβασης αφορά σε τεχνικά έργα στα σημεία προσγειάλωσης τόσο στην Αλβανία, όσο και στην Ιταλία, καθώς και σε άλλες δραστηριότητες, όπως έρευνα βυθού και προμελέτες επιπτώσεων. Η δεύτερη αφορά την προμήθεια και επίστρωση των υποθαλάσσιων σωλήνων. Η σύμβαση αυτή διαιρείται σε τρία επιμέρους τμήματα.
Με αφορμή την δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ ο Knut Steinar Kvindesland, Διευθυντής Ανάθεσης Συμβάσεων στον TAP, υπογράμμισε ότι η πρόσκληση αφορά και εταιρίες που προέρχονται από χώρες που θα φιλοξενήσουν τον αγωγό TAP. Τόνισε ότι η επιλογή των πιθανών προμηθευτών θα είναι μια απαιτητική διαδικασία και ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εκπλήρωση υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Πρέπει να σημειωθεί ότι αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής, ο TAP στοχεύει να ανακοινώσει τις σχετικές Προσκλήσεις Υποβολής Προσφορών (ITTs) για την υποθαλάσσια κατασκευή του αγωγού έως τον Μάιο.