Μια από τις πιο συχνές παρατηρήσεις που κάνουμε σε πελάτες μας στα πλαίσια της αξιολόγησης και συμβούλευσης σε θέματα Internet Marketing είναι η έλλειψη ενημέρωσης που έχουν σχετικά με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας τους.
Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης
Οι δυνατότητες που μας δίνουν τα Google Analytics είναι πραγματικά αμέτρητες, αλλά για τον απλό επιχειρηματία πουθέλει μέσα σε 10 λεπτά να μετρήσει την απόδοση της ιστοσελίδας του θα επικεντρωθούμε σε 4 βασικά νούμερα.
1) Επισκέψεις στην ιστοσελίδα | Χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα |
Εσείς γνωρίζετε πόσες επισκέψεις έχει η ιστοσελίδα σας κάθε μέρα, κάθε μήνα;
Το Google Analytics σας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζετε πόσες επισκέψεις έχετε για το διάστημα ενός μήνα π.χ. 19 Σεπτεμβρίου 2014-19 Οκτωβρίου 2014 9 (10.199 επισκέψεις). Με αυτό τον τρόπο γνωρίζετε την μηνιαία επισκεψιμότητα σας και μπορείτε να την συγκρίνετε με αυτή του προηγούμενου μήνα.
Γνωρίζετε πόση ώρα μένουν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας;
Εάν μια ιστοσελίδα έχει 10.000 επισκέπτες το μήνα αλλά ο χρόνος παραμονής τους είναι 10 δευτερόλεπτα, τότε έχουμε σοβαρό θέμα μια και το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ιστοσελίδας δεν προσελκύει τους επισκέπτες να μείνουν και θα πρέπει να το αλλάξουμε για να αντιστρέψουμε αυτή την αρνητική τάση.
Άρα χρειάζεται να γνωρίζουμε τον μέσο όρο του χρόνου παραμονής των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας ώστε να βλέπουμε αν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που πουλάμε είναι ελκυστικές και τραβούν τον ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών.
Στο παράδειγμα ιστοσελίδας που χρησιμοποιούμε έχουμε ένα καλό μέσο όρο χρόνου παραμονής δηλαδή 3 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα.
2. BounceRate (Ποσοστό εγκαταλείψεων)
Σε μια ιστοσελίδα που έχει επισκεψιμότητα υπάρχει το ποιοτικό στοιχείο του bounce rate/ποσοστό εγκατάλειψης, που μας δηλώνει πόσοι από τους επισκέπτες φεύγουν αμέσως από μια ιστοσελίδα χωρίς να διαβάζουν το περιεχόμενο της.
Στο παράδειγμα που χρησιμοποιούμε βλέπουμε ότι η ιστοσελίδα έχει bounce rate/ποσοστό εγκατάλειψης 66,33 % το οποίο σημαίνει ότι από τους 10 χρήστες οι 6 φεύγουν αμέσως από την ιστοσελίδα κάτι που είναι αρνητικό και θα πρέπει να γίνει λεπτομερής ανάλυση για να ανακαλυφθούν τα αίτια αυτής της αρνητικής τάσης και να αντιστραφεί.
3. Πηγές επισκεψιμότητας
Πως βρίσκουν οι χρήστες την ιστοσελίδα σας; Γράφουν το όνομα της εταιρείας σας, τη βρίσκουν από την αναζήτηση (οργανικά αποτελέσματα); έρχονται από το εταιρικό Facebook; Έρχονται από κάποια καμπάνια email;
Το Google analytics απαντά στα παραπάνω ερωτήματα και σας δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιες πηγές επισκεψιμότητας σας φέρνουν τον περισσότερο κόσμο και έτσι μπορείτε να αξιολογείτε ποιο κανάλι έχει μεγαλύτερη αξία για εσάς.
Στο παράδειγμα που χρησιμοποιούμε βλέπουμε ότι η ιστοσελίδα έχει το 91,21% της επισκεψιμότητας (11.94 άτομα) από την μηχανή αναζήτησης της Google, άρα το Seo που γίνεται αποδίδει. Το 5,58% (direct) (691 άτομα) που σημαίνειότι την έχουν βρει με το εταιρικό όνομα της, το 3,13% (Referral) (317 άτομα) από άλλες ιστοσελίδες που κάνουν αναφορά στην εταιρεία σας (κάποιο άρθρο ή διαφήμιση) και τελευταίο 0,9% (Social) που σημαίνει ότι η παρουσία σας στα SocialMedia σας έχει αποφέρει 11 άτομα.
4. Landing Pages| πιο δημοφιλή τμήματα της ιστοσελίδας
Γνωρίζετε ποια τμήματα της ιστοσελίδας σας έχουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα; Είναι το τμήμα με τα προϊόντα και αν ναι ποια είναι, οι προσφορές που ανεβάζετε, οι πληροφορίες για την εγγύηση του κτλ.
Στο παράδειγμα που χρησιμοποιούμε βλέπουμε ότι η αρχική σελίδα έχει την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το τμήμα της ιστοσελίδας με τον Μεταχειρισμένο εξοπλισμό (2.223 άτομα), μετά το τμήμα με τα είδη ζαχαροπλαστείου (608 άτομα) και μετά το τμήμα με τις σόμπες εξωτερικού χώρου (549 άτομα).
Είναι προφανές ότι το Google Analytics αποτελεί ένα βασικό και απαραίτητο εργαλείο για κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας ώστε να μπορεί να γνωρίζει τα βασικά στοιχεία που θα του επιτρέψουν να αξιολογεί με εγκυρότητα και αξιοπιστία την απόδοση της και να μπορεί να ελέγχει πόσο αποτελεσματική είναι η παρουσία του στο διαδίκτυο.
Σε επόμενο άρθρο μας θα αναφερθούμε σε ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να προσέχει ο επιχειρηματίας για να έχει μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την ινερνετική παρουσία του.