Ακόμα μια παράταση πήραν οι δύο μεγάλοι οδικοί διαγωνισμοί για τα έργα Ιωάννινα-Κακαβιά και Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Σύμφωνα με το ypodomes.com αμφότεροι οι διαγωνισμοί από σήμερα (05/12/2023) που επρόκειτο να ξεκινήσουν, μεταφέρονται για τις 21 Δεκεμβρίου.
Ειδικά το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ένα ταλαιπωρημένο έργο καθώς ο πρώτος διαγωνισμός ξεκίνησε στις αρχές του 2023, πήρε παρατάσεις, ακυρώθηκε δύο φορές και τώρα έχουμε την δευτερη παράταση του τρίτου διαγωνισμού.
Αντίστοιχα, για το οδικό έργο Μακρακώμη-Τυμφρηστός, ο πρώτος διαγωνισμός ακυρώθηκε, προκηρύχθηκε νέος και τώρα έχουμε την πρώτη παράταση του δεύτερου διαγωνισμού. Τα δύο έργα έχουν συγκεντρώσει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω τους καθώς με την κατασκευή τους θα βελτιώσουν σημαντικά τα επίπεδα οδήγησης αλλά και οδικής ασφάλειας.
Για το Ιωάννινα-Κακαβιά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Εφόσον οι υπογραφές πέσουν μέχρι το καλοκαίρι του 2024, τότε το έργο, χωρίς να υπολογίζουμε καθυστερήσεις, θα μπορεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2028.
Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωάννινων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά, αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα: Ιωάννινα-Καλπάκι και Καλπάκι-Κακαβιά
Το έργο το διεκδικεί η περιοχή εδώ και δυο δεκαετίες και αναζητείται πλέον ένας επιτυχημένος διαγωνισμός για να μπορέσει να οδεύσει οριστικά σε υλοποίηση. Με το Ιωάννινα-Κακαβιά, ολοκληρώνεται και η Ιόνια Οδός ως ένας κάθετος άξονας με αρχή το Αντίρριο και τέλος το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία.
Μακρακώμη-Τυμφρηστός
Αφορά έργα στον άξονα Λαμία-Καρπενήσι και πιο συγκεκριμένα για το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός μήκους 30χλμ. Το έργο θεωρείται μεγάλης σημασίας για την βελτίωση της σύνδεσης του Καρπενησίου με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα βελτιωθεί γεωμετρικά την σύνδεση του Καρπενησίου με την Λαμία και το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 161,29 εκατ. ευρώ).
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο νέος οδικός άξονας βγάζει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μία ιδιότυπη οδική απομόνωση καθώς έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας. Ταυτόχρονα, βελτιώνει τις συνθήκες ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους κατοίκους συμβάλλοντας στην μείωση των τροχαίων.
Οι χρόνοι μετακίνησης θα μειωθούν κατά περίπου 30 λεπτά, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και την προσβασιμότητα της περιοχής, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του τουρισμού και του εμπορίου.
Πηγή ypodomes.com