Μοιάζει απίστευτο αλλά είναι πραγματικό και προκάλεσε την αντίδραση του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα. Ο λόγος για την απόφαση των οργανωτών της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν», που παρουσιάζεται στη Ντόχα του Κατάρ, να κρύψουν πίσω από ένα παραβάν τα δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα που είχε δανείσει η Ελλάδα για τις ανάγκες της έκθεσης! Ο υπουργός ζήτησε να αποσυρθούν τα αγάλματα και να επιστρέψουν στη χώρα.
Η έκθεση, που εγκαινιάστηκε στις 28 Μαρτίου στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων, περιελάμβανε μεταξύ άλλων και δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα: Τον Κούρο του Πτώου και τον νεαρό αθλητή από την Ελευσίνα.
Τα αγάλματα με γυμνά τα επίμαχα σημεία, αυτονόητο για την αρχαιοελληνική τέχνη δεν ήταν καθόλου αυτονόητο για το ισλαμικό Κατάρ. Έτσι η έκθεση των αγαλμάτων θεωρήθηκε ως προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας -κυρίως διότι την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, όπως αναφέρθηκε- έτσι άρχισε μία διαπραγμάτευση με τους έλληνες αρχαιολόγους που είχαν συνοδέψει τα αρχαία έργα.
Οι οργανωτές της έκθεσης πρότειναν να ρίξουν στα αγάλματα μαύρα πέπλα, κάτι σαν τσαντόρ, αλλά όπως είναι φυσικό η πρόταση απορρίφθηκε. Επελέγη τελικά η λύση του παραβάν, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του Κ.Τζαβάρα, ο οποίος ήταν προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης.
Πάλι καλά δηλαδή που σκέφτηκαν τη λύση του παραβάν και δεν τα «ευνούχισαν» όπως έκαναν πριν από κάμποσους αιώνες φανατικοί χριστιανοί. Για αυτό καλό είναι την επόμενη φορά που θα πρόκειται η χώρα να δανείσει κάποιους από τους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς μας, η εξέταση του αιτήματος να μην γίνει στο πόδι όπως φαίνεται πως έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Επίσης, θα πρέπει να σταθμίζονται οι πολιτισμικές παράμετροι της χώρας και όχι μόνο να κάνουμε τους «πρόθυμους» στους ….επενδυτές.