Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη που βύθισε τη χώρα στο πένθος, ενώ στις 11 το πρωί ο Υπουργός Επικρατείας και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης πρόκειται να δώσει συνέντευξη Τύπου, μετά τη διήμερη αυτοψία που πραγματοποίησε σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη και αναμένεται να προχωρήσει σε σημαντικές ανακοινώσεις. Την ίδια ώρα, αοκάρουν τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα με πρωταγωνιστή τον κατηγορούμενο σταθμάρχη. «Πρέπει να έγινε τράκα» ακούγεται να λέει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, στη συνομιλία που είχε με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας της Αθήνας και τη σταθμάρχη Νέων Πόρων, λίγα μόλις λεπτά μετά από τη σύγκρουση των τρένων.
H δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Μάνια Γκουσιάρη, σε ζωντανή σύνδεση από τη Λάρισα τόνισε ότι «νομίζω ότι από τους διαλόγους γίνεται αντιληπτό ότι ο σταθμάρχης δεν είχε ιδέα τι είχε συμβεί». Προσέθεσε ότι οι δικαστικές αρχές βάζουν οι ίδιοι στο κάδρο και άλλα πρόσωπα καθώς όπως είπε φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών να αποδοθούν ευθύνες και σε άλλα πρόσωπα. Επικεντρώνονται δε οι έρευνες σε δύο συγκεκριμένα πρόσωπα στον προϊστάμενο Επιθεώρησης του ΟΣΕ και στον δεύτερο σταθμάρχη, ο οποίος έφυγε 20 λεπτά πριν την λήξη της βάρδιας του. Η βάρδια του δεύτερου σταθμάρχη έληγε στις 11 και έφυγε στις 11 παρά 20. Ωστόσο, υπάρχουν συνάδελφοί του που υποστηρίζουν ότι ακόμη και να έμενε στη βάρδια μέχρι το τέλος της λήξης της, δεν θα είχε να κάνει με τη μοιραία αμαξοστοιχία, η οποία έφτασε με καθυστέρηση στο σταθμό της Λάρισας στις 11 και πέντε πρώτα λεπτά. Για το παιδί που ήταν στο πρώτο βαγόνι και νοσηλεύεται στην εντατική η Μάνια Γκουσιάρη ανέφερε ότι η κατάστασή του είναι από την αρχή πολύ σοβαρή και κρίσιμη. Ακόμα έκανε γνωστό ότι αποσωληνώθηκαν από τη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας τα δύο από τα τέσσερα παιδιά. Πρόκειται για μια κοπέλα και ένα αγόρι που έχουν επαφή με το περιβάλλον, έχουν δει τους δικούς τους και γίνεται η προσπάθεια και για τα άλλα δύο κορίτσια που βρίσκονται διασωληνωμένα και αυτά σιγά σιγά όσο το επιτρέπει η βελτίωση της υγείας τους να αποσωληνωθούν.
Στοιχεία και τεκμήρια που αφορούν στις διαδικασίες ασφαλείας ζήτησε και έλαβε, από τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train, κλιμάκιο αξιολογητών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Τα ευρήματα θα σταλούν στον εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Τον φάκελο του εκτροχιασμού τρένου το 2017, στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, με τρεις νεκρούς, ανοίγει η έρευνα για την κατάσταση του σιδηροδρομικού μας δικτύου, από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο.
Η έρευνα είχε σταθεί τότε στον έναν μηχανοδηγό, κατηγορούμενο για ανθρωποκτονία από αμέλεια γιατί ο δεύτερος συμπεριλαμβανόταν στα θύματα του δυστυχήματος. Ο μηχανοδηγός παραπάμφθηκε σε δίκη και αθωώθηκε. Δεν έγινε περαιτέρω διερεύνηση.
Με τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η τραγωδία των Τεμπών ο κ. Ντογιάκος ζήτησε τον φάκελο, να τον μελετήσει προκειμένου να διατάξει νέα έρευνα. Αυτή τη φορά φαίνεται ότι θα μπει στο μικροσκόπιο και το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα, άρα δεν υπόκειται στην πενταετή παραγραφή. Μπορεί πλέον η υπόθεση να διερευνηθεί εκ νέου.
Την ίδια ώρα, σε αναστολή τέθηκαν οι γιατροί που έδωσαν την αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή του σταθμάρχη της Λάρισας και παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο. Με εντολή του Υπουργού Υγείας ο φάκελος της ΕΔΕ διαβιβάζεται αμελλητί στην ανακρίτρια.
Εν τω μεταξύ, σοκάρουν τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα που είδαν το φως της δημοσιότητας για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. «Πρέπει να έγινε τράκα» ακούγεται να λέει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, στη συνομιλία που είχε με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας της Αθήνας και τη σταθμάρχη Νέων Πόρων, λίγα μόλις λεπτά μετά από τη σύγκρουση των τρένων.
Στους διαλόγους, από το σύστημα ενδοεπικοινωνίας, αποκαλύπτεται η αγωνία του ρυθμιστή να μάθει από ποια γραμμή έστειλε ο σταθμάρχης το επιβατικό τρένο με τους εκατοντάδες επιβάτες, την ώρα που οι απαντήσεις του δείχνουν ότι δεν έχει καμιά αίσθηση του τι έχει κάνει.
Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, φέρεται να παραδέχτηκε ενώπιον των αρχών πως δεν ανέφερε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, σε ποια γραμμή θα κινούνταν, λόγω… φόρτου εργασίας.
«Ο ένας τρόπος ήταν με το ραδιοτηλέφωνο, να αναφέρω ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: “κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων”. Λόγω του φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να κόψω το 1001 και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ράδιοτηλέφωνο».