Υπηρεσίες συμβούλου στη ναυπήγηση πετρελαιοφόρων, πρόκειται να προσφέρει η Ελλάδα στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν. Η σχετική συμφωνία πρόκειται να υπογραφεί τον Φεβρουάριο, όταν θα συνεδριάσει η μικτή διακυβερνητική επιτροπή οικονομικής συνεργασίας. Αυτά λέει είδηση που αλιεύσαμε από αγγλόφωνα ΜΜΕ του Μπακού και αποδίδεται σε δηλώσεις του εκεί Έλληνα πρέσβη Ιωάννη Μεταξά. «Θα συζητηθεί η επέκταση της συνεργασίας μεταξύ των δύο κρατών, ιδιαίτερα στον τομέα των μεταφορών, τομέας στον οποίο η Ελλάδα είναι έτοιμη να βοηθήσει το Αζερμπαϊτζάν», δήλωσε ο Έλληνας πρέσβης. Το πρακτορείο συμπληρώνει, ότι το Αζερμπαϊτζάν εξετάζει τις προοπτικές δημιουργίας στόλου πετρελαιοφόρων και θα ήθελε να προσελκύσει Έλληνες ειδικούς πάνω στο θέμα.
Εμείς όμως σκεφτόμαστε, μια παρόμοια συνεργασία για να είχε απτά αποτελέσματα, κανονικά θα έπρεπε να περιλαμβάνει και τα ναυπηγεία της χώρας που είναι σε θέση να ναυπηγήσουν μεγάλα πλοία. Ωστόσο από τα 2 μεγάλα, που είναι σε θέση να ναυπηγήσουν μεγάλα πλοία, δηλαδή Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, το πρώτο έχει «τιμωρηθεί» από την ΕΕ με αποκλεισμό από εμπορικές εργασίες και βρίσκεται στην ουσία σε ακινησία. Το δεύτερο, αντιμετωπίζει σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα με τους εργαζόμενους σε αποχή από την εργασία λόγω οφειλών δεδουλευμένων.
Αλλοίμονο αν οι συμβουλές προς την Αζέρικη ναυτιλιακή εταιρεία, θα είναι για τη ναυπήγηση πλοίων στην Κορέα και την Κίνα, εκεί δηλαδή που χτίζουν πλοία οι Έλληνες εφοπλιστές. Μακάρι πίσω από την είδηση αυτή να κρύβεται ενδιαφέρον των Αζέρων να αποκτήσουν βάσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων εκτός Κασπίας και Μαύρης Θάλασσας, μέσω της εξαγοράς ελληνικών επιχειρήσεων. Αν και το βλέπουμε δύσκολο, θα ήταν σωτηρία για χιλιάδες θέσεις εργασίας.