Οι αρχές στη Στοκχόλμη θέλουν να απαγορεύσουν την πρόσβαση των αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ σε ορισμένες περιοχές. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από το 2025 και είναι ένα από αυτά που ελπίζεται ότι θα συμβάλει στη μείωση της αστικής ρύπανσης, αναφέρει το Bloomberg.
Ο χώρος μεταξύ του οικονομικού κέντρου και της κύριας εμπορικής περιοχής στη Στοκχόλμη θα είναι προσβάσιμος μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ορισμένους τύπους υβριδικών φορτηγών και αυτά με βάση το υδρογόνο, σύμφωνα με κανόνες που θα παρουσιαστούν άμεσα, υποστηρίζει ο δημόσιος τηλεοπτικός σταθμός SVT.
Μια πιθανή επέκταση αυτής της περιοχής θα μπορούσε να αποφασιστεί το πρώτο εξάμηνο του 2025. Η Στοκχόλμη θα μπορούσε να είναι η πρώτη μεγάλη πρωτεύουσα που θα εισαγάγει τέτοιου είδους μέτρα και τα σχέδια των τοπικών εκλεγμένων αξιωματούχων στη σουηδική πρωτεύουσα προχωρούν ακόμη περισσότερο από τις πρωτοβουλίες των ομολόγων τους στην Παρίσι, Αθήνα και Μαδρίτη, που απαγόρευσαν μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Άλλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου, έχουν εισαγάγει ζώνες χαμηλών εκπομπών που περιλαμβάνουν ημερήσιες χρεώσεις για παλαιότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για την είσοδο στο κέντρο της πόλης.
«Θέλουμε να φτιάξουμε ένα καλύτερο περιβάλλον διαβίωσης για τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται εδώ», δήλωσε ο τοπικός σύμβουλος Λαρς Στρόμγκρεν, υπεύθυνος για τις πολιτικές οδικής κυκλοφορίας, για το SVT. Αλλά θα διαφανεί εαν αυτό το σχέδιο θα ενισχύσει επίσης τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Σουηδία που περνούν δύσκολη περίοδο.
Νωρίτερα φέτος, η Mobility Sweden αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023 στο 35% των συνολικών ταξινομήσεων, από 40% προηγουμένως. Παράλληλα, οι Βρυξέλλες απαγόρευσαν την κυκλοφορία μη βασικών και μη τοπικών αυτοκινήτων σε 10 σημαντικούς δρόμους στο κέντρο της πόλης τον Δεκέμβριο.
Τον Αύγουστο, το Λονδίνο καθόρισε μια από τις πιο φιλόδοξες πολιτικές εκπομπών ρύπων αυτοκινήτων επεκτείνοντας τη ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών. Στη Νορβηγία, μια χώρα διάσημη για τις υψηλές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, ο δήμος του Όσλο συνέστησε στις αρχές του έτους την εισαγωγή μιας ζώνης μηδενικών εκπομπών στο κέντρο της πόλης, η οποία το 2025, θα ήταν η πρώτη φάση ενός προγράμματος που θα στόχευε στις μεταφορές μεγάλης χωρητικότητας και φορτηγών, ώστε από το 2027 να επεκταθεί και στα επιβατικά αυτοκίνητα.