Σούπερ μάρκετ: Νέες ανατιμήσεις σε τουλάχιστον 100 προϊόντα αναμένεται να έχουν περάσει μέχρι το τέλος Μάϊου, σύμφωνα με στοιχεία του enikonomia.
Οι αυξήσεις αναμένεται να έχουν περάσει στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος Μαΐου, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους.
Οι νέες αυξήσεις φτάνουν περίπου το 7% κατά μέσο όρο και αρκετές από αυτές αφορούν σοκολατοειδή, καθώς η τιμή του κακάο έχει σημειώσει εκρηκτική άνοδο τις τελευταίες εβδομάδες, ξεπερνώντας ακόμη και τα 10.500 δολάρια ανά τόνο (προθεσμιακά συμβόλαια Ιουλίου) όταν πέρυσι είχε 2.500 δολάρια ο τόνος.
Η λίστα με τις νέες αυξήσεις
Επίσης σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα συνεχίζει να βρίσκεται η τιμή του ελαιολάδου. Αναλυτικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή του το enikonomia οι ανατιμήσεις, κάποιες από τις οποίες έχουν περάσει ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι τα εξής: Σοκολάτες, κρουασάν, προϊόντα ζαχαροπλαστικής έως 25%, παξιμάδια 20%, κρασιά έως 18%, πυρηνέλαιο επώνυμο αλλά και ιδιωτικής ετικέτας έως 17%, πάστα ελιάς έως 17%, χυμός ανανάς 16% ξύδι μπαλσάμικο έως 17%, φασόλια, φακές, ρεβίθια και ρύζι έως 14%, ανθρακούχο νερό έως 15%, καφές εσπρέσο έως 12%, αποσμητικά έως 12%, εισαγόμενο εμφιαλωμένο νερό έως 9%, πορτοκαλάδες και λεμονάδες 7%, αλλαντικά 6%, σιρόπι βύσσινο, σοκολάτα, καραμέλα 6%, καφέδες στιγμιαίος και καπουτσίνο έως 5%, και παγωτά 3,5%. Πρόκειται για αυξήσεις που πραγματοποιούνται από μεμονωμένους προμηθευτές και όχι από το σύνολο των εταιρειών που παράγουν ή εμπορεύονται τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οι περισσότερες ανατιμήσεις οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τις γεωπολοτικές εξελίξεις μετά την επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ.
Τα απολύτως απαραίτητα
Με δεδομένη την ακρίβεια σε βασικά αγαθά οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα. Όπως προκύπτει και από τα στοιχεία της NielsenIQ, το 68% των καταναλωτών αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, αποφεύγοντας όσα προϊόντα μπορούν να θεωρηθούν ως «πολυτέλειες» κατά τις αγορές στο σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή, αυξήθηκε στο 56%, το 2023, το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει να αγοράσει προϊόντα τα οποία βρίσκονται σε προφορές ενώ αυξημένο στο 35% εμφανίζεται και το ποσοστό – έναντι 31% το 2022 και 28% το 2021 – όσων στρέφονται προς οικονομικότερες μάρκες όταν ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ.
aftodioikisi