Η επίδραση της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων στις αγορές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ αποτυπώνεται και στα στοιχεία των πωλήσεων του πρώτου μήνα του 2023 ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζει να αυξάνεται το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων ΙRI για τον Ιανουάριο του 2023 η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία έφτασε το 7%, οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 2,5% ενώ κατά 9,8% αυξήθηκαν οι τιμές σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Τη μεγαλύτερη υποχώρηση στον όγκο πωλήσεων εμφάνισε η κατηγορία των τροφίμων με 2,9% ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πτωτική τάση καταγράφηκε σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες τροφίμων εκτός από τα μη αλκοολούχα και τα αλκοολούχα ποτά που είχαν αύξηση κατά 2,4% και 1,9% αντίστοιχα.
Αναλυτικά, η μεγαλύτερη πτώση στα τρόφιμα παρατηρήθηκε στα κατεψυγμένα με 8,2% , ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 6,7%, τα υλικά μαγειρικής με 5,6% και τα συσκευασμένα τρόφιμα με 3,2%
Μείωση κατά 2,3% καταγράφηκε και στον όγκο πωλήσεων των προϊόντων για το σπίτι (-1,3% στα καθαριστικά και -3,2 στα «άλλα προϊόντα για το σπίτι) ενώ αντίθετα η μοναδική κατηγορία που εμφάνισε ανάπτυξη σε όγκο ήταν εκείνη της υγείας και ομορφιάς με 1,2% (+ 1,3 η υποκατηγορία της προσωπικής υγιεινής).
Σύμφωνα IRI μάλιστα, στα στοιχεία του Ιανουαρίου του 2023 θα πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η πτώση σε όγκους «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον αντίστοιχο μήνα του 2022, είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει, λόγω των αντικειμενικών συνθηκών, σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.
Νέα άνοδος για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Την ίδια στιγμή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στις αγορές των καταναλωτών που εν μέσω ακρίβειας αναζητούν οικονομικότερες λύσεις. Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2023 το μερίδιο τους έφτασε το 17,7% αυξημένο κατά 21,3% με την IRI να επισημαίνει πως η ανάπτυξη των PL είναι σχεδόν 5 φορές υψηλότερη από εκείνη των επώνυμων προϊόντων.