Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Στα χέρια του Γιώργου Σταθάκη περνάει πλέον το όχημα των μεγάλων έργων στην Ελλάδα, με “καύσιμα” τους στενούς πόρους του παλιού και νέου ΕΣΠΑ, το οποίο δεν αποκλείεται και να αναθεωρηθεί και “φορτία” μια σειρά από “καυτές πατάτες”.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται πλέον η στάση της νέας κυβέρνησης σε ότι αφορά τις συμβάσεις παραχώρησης για τους αυτοκινητοδρόμους, η αναθεώρηση των οποίων προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο ίδιος ο κ. Σταθάκης άφησε να εννοηθεί ότι για μια σειρά από συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων θα επανεξεταστούν. Πέρα από τους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα τουλάχιστον με τις προεκλογικές εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης, αναμένονται εξελίξεις και για την Αττική Οδό για την οποία ο κ. Σταθάκης είχε πει ότι πρέπει να εξεταστεί η επιστροφή της στο δημόσιο.
Τα βασικά ζητήματα πάνω στα οποία αναμένεται να επικεντρωθεί η συζήτηση για τους αυτοκινητοδρόμους, θα είναι το ύψος των διοδίων άλλα και η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου η οποία φτάνει σήμερα στο 60% των συμβατικών προϋπολογισμών των υπό κατασκευή έργων. Σημειώνεται ότι βρίσκεται σε εκκρεμότητα η αναθεωρημένη σύμβαση για τον άξονα Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα).
Ένα από τα “καυτά” εκκρεμή ζητήματα που θα κληθεί να διαχειριστεί η νέα ηγεσία του χώρου των υποδομών, θα είναι και το βαλτωμένο Μετρό της Θεσσαλονίκης και η σύγκρουση της Αττικό Μετρό με την κατασκευάστρια κοινοπραξία η οποία ζητεί την αναστολή της παρούσας σύμβασης και αξιώνει αποζημιώσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Ακόμη με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση της νέας κυβέρνησης σε ότι αφορά τον διεθνή διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί για το νέο αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλλι Ηρακλείου αλλά και στους εν εξελίξει διαγωνισμούς παραχώρησης οδικών αξόνων (Ζεύξη Σαλαμίνας, Ζεύξη Λευκάδας και Ελευσίνα-Θήβα).