Αναλυτικά οι «παρανομίες» και τα ερωτηματικά που προκύπτουν για τον ιδιοκτήτη και τον πλοίαρχο του τούρκικου πλοίου «ACT», το οποίο δεν υπάκουσε στις εντολές του ελληνικού Λιμενικού για έλεγχο, παρουσιάζονται στον τουρκικό Τύπο.
Την ίδια στιγμή ο υπουργός Αμυνας της Τουρκίας Φικρί Ισίκ στη συνέντευξή του στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο TRT Haber συνεχίζει να κάνει λόγο για «προκλητική ελληνική ενέργεια», αδιαφορώντας ωστόσο για τα στοιχεία της εταιρίας και του ιδιοκτήτη της που έρχονται στο φως και τα οποία τον εμπλέκουν σε πολλές σκοτεινές υποθέσεις.
Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Cumhurıyet, είναι βεβαρημένο το παρελθόν της ιδιοκτήτριας εταιρίας, ενώ ο καπετάνιος του πλοίου εμπλέκεται στην κρίση του Μαβί Μαρμαρά.
Μάλιστα στο αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφημερίδας γίνεται αναφορά στη συγγενική σχέση μεταξύ του Γιουσούφ Ντουντάρ, ιδιοκτήτη του τουρκικού πλοίου που φέρεται να μετέφερε ναρκωτικά, με στέλεχος του κόμματος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και συγκεκριμένα τον Αμπντουραχίμ Ντουντάρ, βουλευτή του ΑΚΡ. Η εφημερίδα επισημαίνει μεταξύ άλλων τα εξής:
-Το 2010 ο (καπετάνιος του πλοίου ACT) Χαλούκ Σαμί Καλκαβάν ήταν καπετάνιος ενός άλλου πλοίου, που μετέβη στη Γάζα με το Μαβί Μαρμαρά και ακολούθως συνελήφθη στο Ισραήλ.
-Το 2013 στο πλοίο ««Zeynep Dundar» της ίδιας εταιρίας εντοπίστηκαν 3.400 βλήματα αυτοκινούμενων πυροβόλων.
-Το 2014 το πλοίο ξηρού φορτίου της ίδιας εταιρίας, με την ονομασία Barıs, ξεκίνησε από τη Μερσίνα και παρουσίασε βλάβη ανοιχτά της Κρήτης όπου και αγκυροβόλησε, αποκαλύπτοντας ωστόσο ότι επέβαιναν 700 Σύροι πρόσφυγες, εκ των οποίων 100 παιδιά. Και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι το πλοίο φαινόταν ότι είχε ενοικιασθεί σε μια ελληνική εταιρία.