H κατάσταση στο εμπόριο όσο πάει και χειροτερεύει. Νέα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για την πορεία των καταστημάτων την περίοδο των εκπτώσεων είναι επιεικώς απογοητευτική και είναι να αναρωτιέται κανείς που θα σταματήσει αυτή η κατρακύλα.
Έτσι λοιπόν, το 80% των καταστηματαρχών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Η μέση απόδειξη μια τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Και να σκεφτεί κανείς ότι ένα στα δύο καταστήματα πραγματοποίησε εκπτώσεις 41-50% και πάνω…
Άλλο ένα κρίσιμο στοιχείο για την ψυχολογία της αγοράς, είναι πως το 83% των εμπόρων παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που κατά την διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.
Παραδοσιακά, η περίοδος των εκπτώσεων ήταν η χρυσή περίοδος για την τόνωση του τζίρου των επιχειρήσεων. Αν ο θεσμός αυτός δεν λειτουργεί τονωτικά, τότε πραγματικά το εμπόριο θα βρεθεί ενώπιον θεμελιακών αλλαγών.
Ενδεχομένως οι αρμόδιοι θα πρέπει να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της αγοράς με ουσιαστικές παρεμβάσεις σε αναλογία με τις πραγματικές ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην κατεύθυνση μείωσης του κόστους.
Διότι το πρόβλημα του εμπορίου δεν αρχίζει και σταματά μόνο στα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών.