Γράφει ο Φίλιππος Ντάσκας*
Η Formula 1 επέστρεψε έπειτα από το καλοκαιρινό της διάλειμμα, αυτή τη φορά σε μία πίστα με έντονη ιστορία, αλλά και συγκινήσεις. Ο λόγος για το Σπα, την βελγική πίστα με την ιστορία σχεδόν εβδομήντα ετών, που αποτέλεσε το πεδίο αντεπίθεσης του Sebastian Vettel και της Ferrari.
Παρά την εκκίνηση από την pole position του Hamilton, η ξεκάθαρα ανώτερη ισχύς του μονοθεσίου της Ferrari φάνηκε λίγο πριν βγει το όχημα ασφαλείας, καθώς ο Γερμανός προσπέρασε το «Ασημί Βέλος» του Hamilton και κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμά του μέχρι την τελική καρώ σημαία. που μόλις κατάφερε να περάσει μπροστά προτού βγει στην πίστα το όχημα ασφάλειας.
Το όχημα ασφάλειας έθεσε μια προσωρινή παύση στον αγώνα καθώς, μόλις στην πρώτη στροφή του πρώτου τουρ της ιστορικής πίστας, ένα αργό φρενάρισμα του Hulkenberg έστειλε τη Renault του πάνω στη McLaren του Alonso που, κυριολεκτικά, απογειώθηκε, διαλύοντας μαζί και την Alfa Romeo Sauber του άτυχου Leclerc!
Και οι τρεις, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν κατάφεραν να συνεχίσουν, ενώ τα σημάδια που άφησε η McLaren πάνω στο halo της Alfa έκαναν τόσο τον Alonso, όσο και τον Leclerc να εξάρουν τις αρετές της νέας αυτής συσκευής ασφαλείας.
Ωστόσο τα ατυχήματα δεν περιορίστηκαν σε αυτή την τριπλή καραμπόλα, καθώς λίγο πιο μπροστά ο Ricciardo έπεσε με δύναμη πάνω στη Ferrari του Räikkönen, κι από εκείνη τη στιγμή και τα δύο μονοθέσια ήταν καταδικασμένα. Του μεν Φινλανδού μέσα σε ελάχιστα λεπτά αναγκάστηκε να γυρίσει στα πιτ για τα καλά, του δε Αυστραλού συνέχισε να παλεύει, χωρίς πλήρη ισχύ, μέχρι το 31ο τουρ, οπότε και κλήθηκε από την ομάδα του να αποσυρθεί.
Τη σημαία της Red Bull κράτησε ψηλά πάντως ο Φερστάπεν, που σημείωσε την πρώτη του θέση εντός βάθρου στην πίστα του Σπα, αναμφίβολα υποβοηθούμενος από τους εκατοντάδες φαν του που συνέρρευσαν από τη γειτονική πατρίδα του Ολλανδία.
Πολύ καλή εμφάνιση πάντως και για τον Μπότας, που από τη 17η θέση τερμάτισε τέταρτος παρά τις τρεις (!) συνολικά αλλαγές ελαστικών του (αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με τη supersoft γόμα της Pirelli, αλλάζοντας τελικά σε μαλακή) και επίσης εξαιρετικό αποτέλεσμα για τη Force India, με τους Πέρεθ και Όκον να πετυχαίνουν πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, δίνοντας μια σημαντική ώθηση στην ομάδα τους που εξέρχεται από μία περίοδο σημαντικών προβλημάτων επιβίωσης.
Δεν ήταν εξίσου ευχάριστη βέβαια η Κυριακή για όλους και κυρίως για τον Βαντόρν, που για μία ακόμα φορά τερμάτισε στην τελευταία θέση, με την επιπρόσθετη προσβολή πως αυτό συνέβη εντός του Γκραν Πρι της πατρίδας του.
Με την επόμενη πίστα στο ημερολόγιο της F1 να είναι αυτή της Monza, οι ξέφρενοι πανηγυρισμοί του Vettel και της ομάδας του αποκτούν άλλο νόημα, καθώς ο Hamilton και η Mercedes έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν. Η μειωμένη βαθμολογική διαφορά των δύο σε συνδυασμό με την πίστα αυτή καθαυτή, καθώς η Monza αποτελεί ένα σιρκουί υψηλών ταχυτήτων, θέτουν τη Mercedes σε δύσκολη θέση, αφού οι νέες ρυθμίσεις του κινητήρα δεν φαίνονται αρκετές για να «φτάσουν» την ισχύ της Ferrari.