Μπορεί μια πληθώρα αγορών στις οποίες δραστηριοποιούνται να μαστίζονται από συνθήκες οικονομικής κρίσης, ωστόσο αυτές καταφέρνουν όχι απλώς να διατηρούν αλλά να επαυξάνουν τη θέση τους. Ο λόγος για τις εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων, όπου οι 250 μεγαλύτερες από αυτές είδαν τις πωλήσεις τους συνολικά να ξεπερνούν το 2011 τα 3 τρις δολ. (2,82 τρις δολ ήταν το 2010)…
Μόνο οι δέκα μεγαλύτερες είχαν τζίρο σχεδόν 850 δις. δολ. Ποιες είναι αυτές; Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, οι δέκα μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων είναι οι : Samsung Electronics Co., Ltd (Νότια Κορέα), Apple Inc. (ΗΠΑ), Panasonic Corporation (Ιαπωνία), Nestlé SA (Ελβετία), The Procter & Gamble Company (ΗΠΑ), Sony Corporation (Ιαπωνία), PepsiCo, Inc. (ΗΠΑ), Unilever Group (Ολλανδία & Μ. Βρετανία), Mondelēz International, Inc. (ΗΠΑ) και Nokia Corporation (Φινλανδία).
Ενδιαφέρον όμως έχει να δει κανείς ποιες είναι οι περιοχές εκείνες του πλανήτη όπου οι εταιρίες παρουσιάζουν τις καλύτερες επιδόσεις. Τα υψηλότερα κέρδη παρουσιάζουν οι εταιρείες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με ανάπτυξη 24%. Ακολουθούν οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής με ανάπτυξη 16%, της Βορείου Αμερικής με 14%, της Ευρώπης με 4% και της Ασίας / Ειρηνικού με ανάπτυξη 2%. Αξίζει να αναφερθεί πως σε ότι αφορά στην Ευρώπη, παρατηρείται ότι οι γαλλικές εταιρίες παρουσιάζουν ετήσια ανάπτυξη 15%, κι ακολουθούν με μεγάλη διαφορά οι γερμανικές (6%) και οι βρετανικές (6%).
Από όλους τους κλάδους που μελετήθηκαν, τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης (14%) σημείωσε ο κλάδος των προϊόντων μόδας, παραμένοντας μάλιστα ένας από τους πιο κερδοφόρους με σύνθετο καθαρό περιθώριο κέρδους 8%.