Γράφει ο Φίλιππος Ντάσκας*
Μόνο ως ψήφος εμπιστοσύνης στις ικανότητες των μηχανικών της Opel μπορεί να εκληφθεί η απόφαση του Groupe PSA να αναθέσει στο Μηχανολογικό Κέντρο του Ρισελχάιμ την ευθύνη για την εξέλιξη της επόμενης γενιάς βενζινοκινητήρων για όλες τις μάρκες του ομίλου.
Η επόμενη γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων θα βελτιστοποιηθεί με σκοπό το συνδυασμό τους με ηλεκτροκινητήρες και θα χρησιμοποιείται σε υβριδικά συστήματα. Το λανσάρισμα στην αγορά των νέων μηχανικών συνόλων πρόκειται να ξεκινήσει το 2022.
Η νέα γενιά κινητήρων προορίζεται για χρήση σε όλες τις μάρκες του Groupe PSA σε Κίνα, Ευρώπη και Β. Αμερική, και θα πληροί τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων αυτών των αγορών. Οι κινητήρες υιοθετούν προηγμένες τεχνολογίες όπως άμεσο ψεκασμό, υπερσυμπίεση και μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων. Είναι άκρως αποδοτικοί με χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Το Rüsselsheim είχε ήδη αναλάβει την παγκόσμια ευθύνη για την εξέλιξη κινητήρων όταν ανήκαμε ακόμα στην GM. Με τη νέα γενιά τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων, μπορούμε να αξιοποιήσουμε μία από τις βασικές μας ικανότητες. Ο οικονομικός άμεσος ψεκασμός σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία, θα εδραιώσει την ισχυρή θέση του ομίλου PSA στη μείωση των εκπομπών CO2» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel στον τομέα της Μηχανολογίας, Christian Müller.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως, οι νέες τετρακύλινδρες μονάδες δεν θα αντικαταστήσουν, αλλά θα συμπληρώσουν την καινοτόμα σειρά τρικύλινδρων χαμηλού κυβισμού κινητήρων PureTech, που έχουν αποσπάσει και για φέτος (για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά) το βραβείο “Κινητήρας της Χρονιάς”.