Στην αγορά των ΗΠΑ εισέρχεται το 2024 με παγωτά frozen yoghurt η Κρι-Κρι, διευρύνοντας περαιτέρω την ήδη έντονη εξωστρέφειά της όχι μόνο στα γιαούρτια αλλά και στα παγωτά του συγκεκριμένου τύπου. Παράλληλα η συνεχής αύξηση της ζήτησης και των εξαγωγών φέρνει και συνεχείς επενδύσεις που μέχρι τις αρχές του 2025, σύμφωνα με τη διοίκησή της, θα αγγίξουν τα 30 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, αναλυτικότερα, όπως αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Παναγιώτης Τσινάβος, βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες επαφές με αμερικανικές αλυσίδες λιανεμπορίου για την έναρξη εξαγωγών το 2024 των παγωτών τύπου frozen yoghurt που παράγει, τα οποία έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.
Παράλληλα χάρη στην επιτυχημένη πρόσφατη συμμετοχή της στη διεθνή έκθεση τροφίμων Anuga στην Κολωνία (Γερμανία) η εταιρεία προσβλέπει για το 2024 σε περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών γιαουρτιών, καθώς η ζήτηση ελληνικού γιαουρτιού από τις ευρωπαϊκές αγορές, όπως επισημαίνει ο κ.Τσινάβος, είναι σταθερά ανοδική και ιδιαίτερα οι αγορές της Ιταλίας και της Βρετανίας που έχει έντονη εξαγωγική παρουσία η Κρι-Κρι πηγαίνουν πολύ καλά.
Το 2023 αποδεικνύεται μια πολύ καλή χρονιά για την εταιρεία, με αύξηση τζίρου που αγγίζει το 30% (συγκεκριμένα 28,7%) στο εννιάμηνο και η οποία όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας προέρχεται κυρίως από αύξηση του όγκου πωλήσεων και ιδιαίτερα από τις εξαγωγές. Μάλιστα ενώ τον φετινό Απρίλιο η διοίκηση της εταιρείας δήλωνε ότι βάζει φέτος πλώρη για τζίρο 200 εκατ. ευρώ και νέα άνοδο των εξαγωγών, με στόχο να υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ, πλέον με βάση τα στοιχεία εννιαμήνου και την εικόνα της εγχώριας και της διεθνούς αγοράς εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών και προσβλέπει τελικά σε συνολικές ετήσιες πωλήσεις άνω των 210 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μεταξύ 41 και 44 εκατ. ευρώ.
Με βάση τα στοιχεία εννιαμήνου, επίσης, πολύ ισχυρή ανάπτυξη καταγράφουν φέτος οι πωλήσεις γιαουρτιού της εταιρείας και στην εγχώρια αγορά, συγκεκριμένα αύξηση 29,4%, ξεπερνώντας τα 60 εκατ. ευρώ, με θετική μεταβολή όγκου τόσο στα επώνυμα γιαούρτια παραγωγής της, όσο και στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ένας τομέας στον οποίον η Κρι-Κρι αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά και στον οποίο στρέφεται το καταναλωτικό κοινό λόγω του πληθωρισμού.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, αντίστοιχα, οι πωλήσεις της εταιρείας εμφανίζουν μεταβολή +15,1% και το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά +0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (13,0%) και μειώθηκε κατά -0,3 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) [στοιχεία NIELSEN, Ιαν.-Αύγ. 2023].
Επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ – 200 νέες προσλήψεις
Αυτή ακριβώς η αύξηση της ζήτησης από τη διεθνή αγορά και η ανάγκη κάλυψής της από την εταιρεία οδηγούν την Κρι-Κρι σε αλλεπάλληλες επενδύσεις, οι οποίες μέχρι και τις αρχές του 2025 – σύμφωνα πάντοτε με τον κ.Τσινάβο – θα ανέλθουν στα 30 εκατ. ευρώ και αφορούν τόσο τον τομέα γιαούρτης, όσο και τον τομέα του παγωτού.
Συνολικά, δε, από την καταστροφική πυρκαγιά της παραμονής των Χριστουγέννων του 2013 μέχρι σήμερα οι επενδύσεις της εταιρείας – όπως επισημαίνεται από τη διοίκησή της – ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι παράλληλα με τις συνεχείς επενδύσεις για τη διεύρυνση της παραγωγικής της δυναμικότητας η Κρι-Κρι προχωρά την τελευταία διετία, επίσης, σε αλλεπάλληλες νέες προσλήψεις και έπεται συνέχεια και το 2024. Συγκεκριμένα η φετινή χρονιά ολοκληρώνεται με την εταιρεία να έχει προβεί σε 100 νέες προσλήψεις και άλλες τόσες προβλέπονται, όπως σημειώνει ο κ.Τσινάβος και στο business plan του 2024.
Πηγή naftemporiki.gr