Ένα νέο έργο προϋπολογισμού 24 εκατ. ευρώ αναλαμβάνει η Intrakat. Πρόκειται για το “Παρεμβάσεις Αστικής Αναζωογόνησης για την Οικονομική Ανασυγκρότηση τοπικών εμπορικών οδών σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης”, στο οποίο ο κατασκευαστικός Όμιλος αναδείχτηκε ως προσωρινός ανάδοχος. Το έργο έχει προθεσμία ολοκλήρωσης 18 μήνες και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Οι παρεμβάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης θα εξελιχθούν σε δέκα εμπορικούς δρόμους, που έχουν επιλεγεί σε συνεννόηση με τις κατά τόπους δημοτικές κοινότητες και αφορούν μεταξύ άλλων:
Στην οδό Εγνατία, σε μήκος 1,8 χλμ. και σε επιφάνεια 27.000 τ.μ., από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι το Σιντριβάνι. Η Εγνατία αποτελεί μια εμβληματική οδό, που φιλοξενεί πληθώρα αρχαιολογικών χώρων και κτίρια ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ενίσχυση του αστικού πρασίνου με τη δημιουργία μιας αλέας με την προσθήκη νέων δέντρων στις υφιστάμενες δεντροστοιχίες και με τη διαμόρφωση παρτεριών χαμηλής φύτευσης. Κατά μήκος του δρόμου προβλέπεται η τοποθέτηση καθιστικών.
Στην οδό Παπάφη, που εκτείνεται σε μήκος 2,3 χλμ. και καλύπτει επιφάνεια 34.000 τ.μ. Στο σχέδιο ανάπλασης περιλαμβάνονται εκτεταμένες δενδροφυτεύσεις, νέα παρτέρια και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας.
Στην οδό 25ης Μαρτίου, σε μήκος 1,5 χλμ., από τη Γεωργίου Παπανδρέου μέχρι την Αλ. Παπαναστασίου.
Στη Μάρκου Μπότσαρη, σε μήκος 1,75 χλμ. από τη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι την Αλ. Παπαναστασίου. Μεταξύ άλλων επανασχεδιάζονται τα παρτέρια, ώστε ο δημόσιος χώρος να παρουσιάζει μια ενιαία αισθητική, και βελτιώνεται η προσβασιμότητα.
Σε όλους τους δρόμους που εντάσσονται στο έργο θα γίνουν ανακατασκευές στα πεζοδρόμια, θα τοποθετηθεί νέος φωτισμός χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης και θα διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και την ασφαλέστερη κίνηση των πεζών και των εμποδιζόμενων ατόμων.
Ακόμη, προβλέπονται νέες φυτεύσεις, αστικός εξοπλισμός με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, καθιστικά, υπόγειοι κάδοι. Στις εμπορικές ζώνες θα τοποθετηθούν χάρτες, ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες τους, ενώ ενσωματώνονται έξυπνα συστήματα και εφαρμογές, όπως ενδεικτικά η δημιουργία καθιστικών σημείων όπου θα μπορεί να γίνεται φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών με τη βοήθεια φωτοβολταϊκών πάνελ. Οι παρεμβάσεις σε αυτούς τους δέκα δρόμους αποτελούν την πρώτη φάση ενός ευρύτερου κατασκευαστικού προγράμματος.
Να σημειωθεί ότι η Ιtrakat έχει ακόμη δύο συμβάσεις έργων ΣΔΙΤ προς υπογραφή. Η πρώτη αφορά τις φοιτητικές εστίες στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Θεσσαλίας, τα οποία εκτιμάται ότι θα λύσουν το μεγάλο πρόβλημα στέγασης που υπάρχει αυτή τη στιγμή και στα δύο πανεπιστήμια και θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των φοιτητών.
Οι δύο διαγωνισμοί – ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες έχουν κόστος 370 εκατ. ευρώ. Προς υπογραφή οδεύει και η σύμβαση για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών που θα κατασκευαστεί στην Οδό Πειραιώς με ανάδοχο το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 112,5 εκατ. ευρώ και με την συγκέντρωση των υπηρεσιών της Γ.Γ. Υποδομών σε ένα κτίριο αναμένεται να προκύψει σημαντικό οικονομικό όφελος της τάξεως των 2.000.000 ευρώ ετησίως μόνο από τα μισθώματα και του 1.000.000 ευρώ ετησίως από τα λειτουργικά κόστη.
Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα έμμεσα οφέλη που προκύπτουν από την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων για τη λειτουργίας και συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Στη διάρκεια λειτουργίας του έργου ως κτήριο διοίκησης, αναμένεται να απασχολούνται περίπου 900 άτομα/ εργαζόμενοι στη Γ.Γ.Υ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών, ενώ η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι΄1-2 χρόνια.
πηγή: capital.gr