Η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας H&M δέχεται πιέσεις για να αποδείξει στους επενδυτές ότι μπορεί να αλλάξει την τύχη της και να αποκρούσει τον σκληρό ανταγωνισμό από τους ανταγωνιστές της γρήγορης μόδας, όπως η Zara, της οποίας οι πωλήσεις αυξάνονται, και η κινεζική Shein, η οποία πρόκειται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο φέτος.
Η H&M στοχεύει να επιτύχει λειτουργικό περιθώριο κέρδους 10% μέχρι το τέλος του 2024.
Αντιμέτωπη με την πτώση των πωλήσεων, η εταιρεία λιανικής πώλησης με περίπου 4.300 καταστήματα παγκοσμίως εντείνει τις περικοπές κόστους, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία έναντι των εσόδων.
Όταν την Τετάρτη ανακοινώσει τα αποτελέσματα του έτους, οι επενδυτές θέλουν να είναι σε θέση να δουν την πορεία της προς αυτόν τον στόχο για το περιθώριο κέρδους, σε ένα περιβάλλον ασταθούς καταναλωτικής ζήτησης.
Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της H&M βελτιώθηκε στο 5,9% στο τέλος του τρίτου τριμήνου, από 3,9% ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά η πρόκληση φέτος θα είναι να συνεχίσει να αυξάνει τα περιθώρια κέρδους σε μια εποχή που πολλές εταιρείες λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης έχουν δώσει σήμα για μειώσεις τιμών.
Γνωστή για τα φορέματα κάτω των 15 δολαρίων και τα τζιν των 19,99 δολαρίων, η H&M θα μπορούσε να τροποποιήσει την τιμολογιακή της στρατηγική φέτος για να επιτύχει τον στόχο του περιθωρίου κέρδους της, δήλωσε ο Andreas Lundberg, αναλυτής της SEB στη Στοκχόλμη. Το «μείγμα τιμών της θα είναι πιο σημαντικό», είπε.
«Αν και τα τελευταία 10-15 χρόνια η H&M καθοδηγείται από τον όγκο, ο όγκος είναι επίσης πολύ ακριβός για να τον διαχειριστεί εσωτερικά, στις αποθήκες, στα καταστήματα», δήλωσε ο Lundberg. «Στο μέλλον μπορεί να δείτε λιγότερους όγκους».
Η οικονομική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας Primark βλέπει επίσης το προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικού κέρδους της να ανακάμπτει σε περισσότερο από 10% φέτος, καθώς το κόστος προμηθειών μειώνεται, επιτρέποντάς της να απορροφήσει τα υψηλότερα ποσοστά ναυτιλίας λόγω των διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα.
Οι αναλυτές της Bernstein βλέπουν την H&M και την Primark μεταξύ των λιανοπωλητών ένδυσης που επηρεάζονται περισσότερο, δεδομένης της μεγαλύτερης εξάρτησής τους από τις ασιατικές προμήθειες και της μεγάλης χρήσης θαλάσσιων μεταφορών.
Δεδομένου αυτού του κινδύνου, ένας άλλος βασικός αριθμός που θα παρακολουθούν οι επενδυτές είναι το stock-in-trade της H&M: η ποσότητα των αποθεμάτων που διατηρεί ο λιανοπωλητής.
«Η H&M έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά τον αριθμό αυτό και η τάση συνεχίζει να είναι πτωτική, πράγμα που σημαίνει ότι μειώνεται ο χρόνος από τον σχεδιασμό μέχρι την παραγωγή και την αποστολή», δήλωσε ο Adil Shah, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Storebrand στο Όσλο, η οποία κατέχει μετοχές της H&M.
Τα εμπορικά αποθέματα της H&M ως ποσοστό των κυλιόμενων πωλήσεων 12 μηνών ήταν 17,1% στο τέλος του τρίτου τριμήνου, από 21,6% ένα χρόνο νωρίτερα.
Η H&M, της οποίας άλλες μάρκες περιλαμβάνουν τις Arket, Cos, Monki, Weekday και & Other Stories, κλείνει καταστήματα και απολύει προσωπικό. Την Παρασκευή, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κλείσει περισσότερα από το ένα πέμπτο των καταστημάτων της στην Ισπανία και να απολύσει έως και 588 εργαζομένους.
Η H&M είχε 701 λιγότερα καταστήματα στο τέλος Αυγούστου πέρυσι σε σύγκριση με το τέλος του 2019, δηλαδή μείωση 13,8%.
Η περικοπή του κόστους της έχει συμβάλει στη βελτίωση του κλίματος των επενδυτών. Οι μετοχές της H&M έχουν αυξηθεί κατά περίπου 29% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, αλλά με λόγο τιμής προς κέρδη 18, εξακολουθούν να διαπραγματεύονται με έκπτωση σε σχέση με την Inditex, ιδιοκτήτρια της Zara, της οποίας ο λόγος είναι περίπου 20,8.
Οι λιανοπωλητές μόδας της μαζικής αγοράς, που διστάζουν να ρίξουν το εναρκτήριο λάκτισμα για μειώσεις τιμών, μπορεί να «περιμένουν να δουν ποιος θα κινηθεί πρώτος», δήλωσε ο Alex Romanenko, επικεφαλής λιανικής πώλησης της εταιρείας συμβούλων τιμών Pearson Ham Group.
Οι αναλυτές της Bank of America βλέπουν ότι οι τιμές των ενδυμάτων στην Ευρώπη θα μειωθούν κατά 2% το 2024, έχοντας αυξηθεί κατά 4,5% πέρυσι.
ΠΗΓΗ: powergame.gr