Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Σε ανεξέλεγκτη περιδίνηση βρίσκεται πλέον το Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά την αποχώρηση της ανάδοχης κοινοπραξίας για το έργο.
Η κατασκευάστρια κοινοπραξία απέστειλε αίτημα διάλυσης της σύμβασης του έργου στην Αττικό Μετρό. Με τον τρόπο αυτό, το έργο σταματά και αν δεν υπάρξει θετική εξέλιξη μέσα στο επόμενο διάστημα, τότε θα πρέπει να δημοπρατηθεί εκ νέου. Αυτό θα σημαίνει επιπλέον καθυστέρηση τουλάχιστον δυο ετών. Το πιο σημαντικό απο όλα ειναι όμως οτι δεν υπάρχει καμία εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για εκ νέου δημοπράτηση έργου, καθώς η Αττικό Μετρό θα πρέπει να καταβάλει αποζημιώσεις στην κοινοπραξία.
Αναμένεται ότι η Αττικό Μετρό δεν θα κάνει αποδεκτή την αίτηση διάλυσης της κοινοπραξίας. Μόνη ρεαλιστική λύση για την δημόσια εταιρεία είναι πλέον να παγώσει το έργο έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία στο διαιτητικό δικαστήριο, να συμφωνηθεί το τελικό ποσό της αποζημίωσης που θα καταβάλει στην κοινοπραξία κι αυτή να επιστρέψει τελικώς στο έργο με ενδεχομένως νέα σύμβαση.
Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ – Impregilo – Ansaldo – SELI- Ansaldobreda από τη πλευρά της διεκδικεί αποζημιώσεις που ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ. Η πλευρά της Αττικό Μετρό θέλει να καταλήξει σε μια συμφωνία στα μισά.