Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Στο κενό έπεσαν και πάλι οι προσδοκίες του υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση νέων μεγάλων έργων υποδομής στη χώρα μας.
Για έκτη φορά μέσα σε δύο χρόνια, το υπουργείο αναγκάζεται να δώσει νέα παράταση στον διαγωνισμό για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος που προορίζεται να κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων και θεωρείται ένα αρκετά ελκυστικό έργο για τους κατασκευαστές, αφού η κίνηση του είναι μεγαλύτερη απο την κίνηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τα άλλα δυο έργα του ιδίου πακέτου, τα οποία δεν ειναι και τόσο ελκυστικά, δηλαδή τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας η οποία, σημειώνεται, ότι έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στο νησί.
Παρά το γεγονός ότι στο υπουργείο θέλουν ενόψει και ενδεχόμενων εκλογών να παρουσιάσουν κάτι περισσότερο από την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που δεν προσφέρονται για πολιτική εκμετάλλευση καθώς έχουν συνδεθεί με τα υψηλά διόδια και την υπαναχώρηση της κυβέρνησης στις απαιτήσεις των τραπεζών, οι κατασκευαστές φαίνεται ότι προτιμούν να περιμένουν τις πολιτικές εξελίξεις που θα καθορίσουν και το οικονομικό περιβάλλον.
Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίστηκε η μετάθεση σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης είναι τα ερωτήματα που υποβλήθησαν από τη ΑΚΤΩΡ, METKA, VINCI ενώ η Γαλλική εταιρεία υπέβαλε επίσημα αίτημα μετάθεσης της προθεσμίας υποβολή των φακέλων Εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που αποτελεί την Α `φάση του διαγωνισμού.
Το υπουργείο έδωσε τελικά παράταση έως τις 9 Δεκεμβρίου.
Το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος αποτελεί το πιο εμπορικό από τα 3 νέα έργα και έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη κίνηση ανάμεσα στα Πορθμεία της Ευρώπης, πίσω από το πορθμείο του Καλαί στη Γαλλία.