Σωρεία λαθών και παραλείψεων του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας του ΟΣΕ, που ψηφίστηκε το 2019 και ισχύει από το 2020, το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη καταγράφει μηχανοδηγός που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του και ο οποίος, μίλησε στην ΕΡΤ.
«Έγιναν παραλείψεις με βάση τον Γενικό Κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης δεν έδωσε, όπως έπρεπε, το τηλεγράφημα 1001, που είναι δελτίο ειδοποίησης της κίνησης του τρένου. Ο σταθμάρχης δεν διευκρινίζει στον οδηγό την γραμμή στην οποία κινείται. Δεν του λέει ότι κινείται σε διπλή γραμμή».
Σύμφωνα με τον μηχανοδηγό, εάν είχε εφαρμοστεί ο Γενικός Κανονισμός κυκλοφορίας, ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.
Οι μηχανοδηγοί του επιβατικού έπρεπε από την αρχή να ρωτήσουν σε ποια γραμμή κυκλοφορούν. Θα έπρεπε να σταματήσουν πριν μπει στη διακλάδωση που τους έστελνε στη γραμμή καθόδου και να ζητήσουν εξηγήσεις. Ο μηχανοδηγός του επιβατικού φέρεται 2 λεπτά αφότου ξεκίνησε από τον σταθμό να ρωτάει: «Λάρισα ακούει;» Δεν του απάντησε κανείς. Ξαναρωτάει μπαίνοντας στη διασταύρωση: «Λάρισα τι κάνω το 62;» Και εκεί του απαντάει ο σταθμάρχης: «Αφού σου είπα μέχρι Νέους Πόρους».
Βαριές κατηγορίες για τους τρεις κατηγορούμενους
Αντιμέτωποι με κακουργηματικού αλλά και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα βρίσκονται ο επιθεωρητής και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας.
Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, σύμφωνα με το περιβάλλον του, περιμένει τις απολογίες των τριών συγκατηγορουμένων του για να δει, πως θα διαμορφώσει την υπερασπιστική του γραμμή. Ο 59χρονος κατηγορείται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.
«Θα μιλήσουμε, αφού καταθέσουν οι τρεις τα απολογητικά υπομνήματακαι ανάλογα, με το τι, θα πουν. Μείζον ζήτημα θεωρούμε, πως είναι το έγγραφο της ΡΑΣ, για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών. Επίσης, έχει γίνει σαφές πια, ότι η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί στο Σταθμό της Λάρισας», δήλωσε ο συνήγορος του προφυλακισμένου σταθμάρχη.
Ο ένας από τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στο σταθμό Λάρισας, που φέρεται να είχε φύγει από την εργασία του πριν από τη λήξη της βάρδιάς του, και ο οποίος θα απολογηθεί την ερχόμενη Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες θα ισχυριστεί ότι σχολούσε στις 23.00μμ οπότε και εάν έφευγε στην ώρα του δε θα είχε ευθύνη, γιατί το τρένο έφτασε στο σταθμό της Λάρισας 23.02 μμ.
«Ανοίγει» τα χαρτιά του ο Κώστας Καραμανλής
Σημειώνεται ότι ανοίγει σήμερα στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο πολιτικός κύκλος της διερεύνησης της τραγωδίας των Τεμπών. Το κατώφλι της επιτροπής θα περάσει ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά μετά την παραίτηση του, από την θέση του υπουργού Μεταφορών, για το μοιραίο δυστύχημα. Ενώπιον της Επιτροπής, επίσης έχουν κληθεί οι προκάτοχοί του, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης, καθώς και ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Σήμερα θα είναι η πρώτη δημόσια τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή μετά την παραίτησή του και εδώ και πολλές μέρες συγκεντρώνει στοιχεία για να δώσει τεκμηριωμένες απαντήσεις στην Βουλή.
Με έγγραφα, στοιχεία και συμβάσεις πρόκειται να απαντήσει θεσμικά σε όσα του καταλογίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι και πιο συγκεκριμένα:
- Τι έγινε με την περίφημη σύμβαση 717
- Τι πραγματικά συμβαίνει με την τηλεδιοίκηση
- Τι ισχύει με τη σύμβαση με την Hellenic Train
- Θα απαντήσει στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (και στα όσα έχει πει που σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Καραμανλή, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα).
Επίσης θα επιχειρηματολογήσει για το ποια κυβέρνηση επένδυσε στο σιδηρόδρομο και ποια όχι και θα εξηγήσει γιατί δεν μίλησε ως τώρα (και να απαντήσει) αλλά και ποιες είναι οι ευθύνες του.
Στην Επιτροπή θα προσέλθουν σήμερα και άλλοι τρεις υπουργοί Μεταφορών, όσοι δηλαδή συνήψαν και διαχειρίστηκαν την σύμβαση 717 από το 2014. Συγκεκριμένα, ο Χρήστος Σπίρτζης υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπουργός 2013-5, καθώς και ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.