Ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και για σωματικές βλάβες κατά συρροή, ασκήθηκε στο σταθμάρχη της Λάρισας. Ο κατηγορούμενος για την τραγωδία στα Τέμπη -ο οποίος έχει παραδεχθεί στην προανακριτική του κατάθεση ότι έκανε λάθος- οδηγήθηκε στον ανακριτή από τον οποίον αναμένεται να ζητήσει και να λάβει προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο ίδιος, η εμπειρία του οποίου ήταν ελάχιστη καθώς είχε αναλάβει τα καθήκοντα του σταθμάρχη εδώ και μόλις ένα μήνα, αρχικά φέρεται να υποστήριξε πως είχε γυρίσει κανονικά το κλειδί, δίνοντας εντολή για αλλαγή τροχιάς, προκειμένου οι αμαξοστοιχίες να κινηθούν στις σωστές κατευθύνσεις, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε. Οπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, κλιμάκιο της Τροχαίας Λάρισας πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο, μαζί με εργαζόμενο, διαπιστώνοντας πως το σύστημα δεν είχε πρόβλημα και λειτουργούσε κανονικά.
Τελικά, κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας προανακριτικής του απολογίας που κράτησε περίπου τέσσερις ώρες και ολοκληρώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης, παρουσία εισαγγελέα – λόγω της βαρύτητας της υπόθεσης- φέρεται να αποδέχτηκε πως εκείνος ευθύνεται που οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, ένα λάθος το οποίο δεν διόρθωσε καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν πληροφορήθηκε τη φονική σύγκρουση, λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης. Αξίζει να σημειωθεί πως τον 59χρονο είχαν «δείξει» ως υπαίτιο, τρεις συνάδελφοι του κατά τη διάρκεια των ανωμοτί εξηγήσεων που έδωσαν στις Αρχές.
Από τα αρχικά στάδια των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ., έχει προκύψει πως η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική κινούνταν στην ίδια ράγα για περίπου 10-15 λεπτά διανύοντας μία απόσταση περίπου 20χλμ, επί της ουσίας στα… «τυφλά», χωρίς οι μηχανοδηγοί να έχουν μπροστά τους κάποια σήμανση, μέχρι τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος.
Ο τελευταίος διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό
Αξιο αναφοράς είναι πως χθες, Τετάρτη, έγινε γνωστός και ο μοιραίος διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, λίγο πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Οπως προκύπτει, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή στον μηχανοδηγό να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίζει το ταξίδι του στις ίδιες ράγες όπου εκινείτο ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, ο μηχανοδηγός δεν παραξενεύτηκε με το κόκκινο φωτόσημο καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί!
Ο διάλογος:
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.