Πολλοί ίσως θεωρήσουν υπερβολική την συνύπαρξη των λέξεων «κλασικό» και «κληρονομιά» στην ίδια ονομασία που επιλέχθηκε για τη νέα συλλεκτική έκδοση της Elise. Ωστόσο δεν νομίζουμε πως θα βρεθεί κάποιος που θα διαφωνήσει με το ταίριασμα των κλασσικών αποχρώσεων που έχουν μείνει στην ιστορία ως σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών Lotus.
Χαρακτηριστικότερο όλων το μαύρο-χρυσό του John Player Special της πρωταθλήτριας του ’72, Lotus 72D που οδηγούσε ο Emerson Fittipaldi. Παράλληλα όμως και οι υπόλοιποι χρωματικοί συνδυασμοί αν και λιγότεροι γνωστοί υπήρξαν αναπόσπαστα στοιχεία μονοθεσίων που έχουν οδηγηθεί από μεγάλους οδηγούς.
Ένας από αυτούς τους συνδυασμούς είναι το μπλε-κόκκινο-ασημί της Lotus Type 81 του 1980 που οδήγησαν οι Mario Andretti, Nigel Mansell και Elio de Angelis. Η κόκκινη-λευκή-χρυσή απόχρωση υπήρχε στην Lotus Type 49B που οδηγούσε ο Graham Hill ενώ η μπλε-λευκή απόχρωση είναι φόρος τιμής στην Type 18 του 1960, το πρώτο μονοθέσιο της Lotus που κέρδισε pole position.
Βάση της συλλεκτικής έκδοσης αποτελεί η Elise 220 με τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 220 ίππων. Πέρα από την χρωματική απόχρωση του εξωτερικού αλλά και του διάκοσμου στο εσωτερικό, δεν υπάρχει κάποια άλλη μηχανική αλλαγή ή αναβάθμιση για τις συλλεκτικές εκδόσεις οι οποίες όμως είναι εφοδιασμένες και τον κορυφαίο εξοπλισμό που διατίθεται στην Elise. H Lotus θα κατασκευάσει μόνο 100 αντίτυπα της σειράς Classic Heritage Edition με το κόστος στη Μ. Βρετανία να φθάνει τις 46.250 λίρες, δηλαδή περίπου 6.350 λίρες επιπλέον από μια αντίστοιχη κανονική έκδοση.