Γράφει ο Γιάννης Κουτρουμπής
Follow @j_koutroubis
Μία από τις πολύ λίγες δυνατές πηγές εσόδων που έχει η Ελλάδα είναι η ναυτιλία, ένας τομέας που αν και έχει πληγεί από την κρίση δεν έχει δεχτεί μεγάλα πλήγματα, διότι πολλοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν ανοίξει τον κύκλο των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων τους και στο εξωτερικό.
Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε μία συνάντηση μεταξύ του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργου Σταθάκη με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη και τον αντιπρόεδρο Μιχάλη Χανδρή σχετικά με την αύξηση της φορολογίας, αλλά και την ανάγκη να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας.
Σημειώνεται ότι η ελληνική πλοιοκτησία με την υπογραφή συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς με το ελληνικό Δημόσιο έχει αρχίσει από το 2014 να εισφέρει ποσό ύψους 420 εκατ. ευρώ, η καταβολή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια. Πρόκειται για τον διπλασιασμό του φόρου χωρητικότητας σε επίπεδα πολύ υψηλότερα από τον διεθνή μέσο όρο.
Ακόμη, οι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας αισθάνθηκαν πως πίσω από την απαίτηση των δανειστών για τη φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας υπάρχουν γερμανικά και ολλανδικά συμφέροντα που χάνουν μερίδια αγοράς. Ο κλάδος της ναυτιλίας συνεισφέρει στην εθνική οικονομία περί το 7% του ΑΕΠ, 192.000 θέσεις εργασίας και ξένο συνάλλαγμα ύψους 13,2 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, της Τράπεζας της Ελλάδος και της Boston Consulting.
Οι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού κλάδου υπογραμμίζουν: «Συμφώνησαν όλα τα μέρη ότι η ελληνική ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική. Ανταλλάξαμε απόψεις γύρω από όλα τα θέματα και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ελληνική οικονομία».
Αλλά και το υπουργείο Οικονομίας από την πλευρά του σημειώνει: «Η διατήρηση και η ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία στόλου και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα συνιστούν προτεραιότητα του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και αποτελούν βασική προϋπόθεση για να παραμείνει η ελληνική ναυτιλία στις πρώτες θέσεις του κλάδου».
Εν κατακλείδι, είναι στην σωστή κατεύθυνση η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τους εκπροσώπους του εφοπλιστικού κλάδου, διότι με αυτόν τον τρόπο υπήρξε διαβούλευση για την φορολογία που αναμένεται να επιβληθεί. Ο τομέας της ναυτιλίας μαζί με τον τομέα του τουρισμού είναι αυτοί που αποτελούν τα πιο δυνατά χαρτιά της ελληνικής οικονομίας, οπότε πρέπει η Κυβέρνηση να βρει κάποια ισοδύναμα προκειμένου οι επιχειρηματίες να μπορέσουν να πληγούν όσο το δυνατό λιγότερο.