Σε μάχη γιγάντων αναμένεται να εξελιχθεί ο διαγωνισμός για το νέο διεθνές αεροδρόμιο Κρήτης που προσελκύει το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον διεθνών κολοσσών.
Τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού έχουν λάβει οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, Ελλάκτωρ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ καθώς επίσης και η ΜΕΤΚΑ που έχουν ήδη «χτίσει» συμπράξεις με κορυφαίες εταιρείες των κατασκευών που ειδικεύονται σε υποδομές αεροδρομίων όπως οι γαλλικές Vinci, Bouygues και Airport De Paris, η ισπανική ACS και η αργεντίνικη Corporation America.
Ενδιαφέρον και μάλιστα έντονο δείχνουν και οι κινέζοι καθώς η κρατική China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) ζήτησε πρόσβαση στα στοιχεία του έργου
Οι εξελίξεις αυτές έφεραν χαμόγελα στη κυβέρνηση καθώς έως τώρα αντιμετώπιζαν την πλήρη αδιαφορία των κατασκευαστικών για οδικά έργα που αναζητούν ιδιωτικά κονδύλια, δείχνοντας και την στροφή που επιτελείται με ένταση του ενδιαφέροντος για έργα που μπορούν να συνδεθούν με τον τουρισμό, όπως είναι το αεροδρόμιο της Κρήτης ή οι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Το έργο στο Καστέλι του Ηρακλείου θα κοστίζει περίπου 900 εκατ. Ευρώ με συμμετοχή κοινοτικών, δημόσιων και ιδιωτικών κεφαλαίων.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα λειτουργεί με «πλαφόν» στις αεροπορικές χρεώσεις και θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνονται οδικά έργα 30 χλμ, εκ των οποίων 20 χλμ που θα συνδέουν το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ και 10 χλμ που θα το ενώνουν με τον ΝΟΑΚ.
Με την κατασκευή του αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας στο αεροδρόμιο και 4.000 στον τουρισμό της Κρήτης, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών.