Στην εξειδίκευση των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας προχώρησε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας. Το νέο πλαίσιο παρουσίασε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Καταδικάζουμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, σημείωσε ο κ. Σκρέκας κατά την εισήγησή του. Έκανε λόγο για τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας. Συγκεκριμένα, είπε ότι περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Είπε ότι αποτρέπουμε τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και δεν επιτρέπουμε σε προμηθευτείς που έχουν αυξήσει τιμές για ένα τρίμηνο τις προωθητικές ενέργειες. Έκανε λόγο για καθαρές τιμές από το ράφι στο χωράφι ενώ, είπε ότι θα μπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα.
1. Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.
Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
2. Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατίμηση για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.
3. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές picking. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή μπύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
4. Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.
Η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι μια μάχη διαρκής και στη μάχη αυτή αξιοποιούνται διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε σύσκεψη σήμερα το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου για τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας
Τόνισε ότι η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ και δύσκολοι έλεγχοι, κυρίως, οι οποίοι έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά και αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το καλάθι του νοικοκυριού «μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς.
Τα νέα μέτρα έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευτεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες δυστυχώς έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό».
Στο σημείο αυτό ο πρωθυπουργός επεσήμανε: «Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά…
Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Εκεί θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μικτού κέρδους έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα».
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι σκοπός είναι με τα μέτρα αυτά να διορθωθούν κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Θα ήθελα τέλος να προσθέσω ότι μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες». Επεσήμανε ότι είναι κάτι που έχει αντιμετωπιστεί ήδη μέσα από μια σειρά μέτρων υποστήριξης των νέων οικογενειών και εξειδικευμένων πρωτοβουλιών και πρέπει τα μέτρα που θα ανακοινωθούν στη συνέχεια να τα δούμε στο πλαίσιο μιας συνολικής πολιτικής στήριξης της οικογένειας και ειδικά των νέων οικογενειών αντιλαμβανόμενοι πλήρως το μεγάλο οικονομικό βάρος που η απόκτηση ενός παιδιού συνεπάγεται για μία νέα οικογένεια.
Νωρίτερα
Τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί η κυβέρνηση για να αντιμετώπιση την ακρίβεια περιέγραψε ο πρωθυπουργός στην τοποθέτησή του στην σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Το μεσημέρι της Τετάρτης ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας εξειδίκευσε τα μέτρα. Ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τέσσερα μέτρα:
– Μειώνουμε παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές. Περιορίζουμε τις εκπτώσεις κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή στις τιμές στο ράφι. Απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες
– Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις, δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές προωθητικές ενέργειες για 3 μήνες. Αυτό αφορα όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Για προμηθευτές που
Πηγή eleftherostypos.gr