Σημαντικά έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ διεκδικούν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, ενώ εν αναμονή βρίσκεται και το πακέτο των έργων 1,4 δισ. ευρώ που προβλέπονται στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών της Θεσσαλίας και η προκήρυξη τους αναμένεται εντός του καλοκαιριού.
Το πρώτο έργο, στο οποίο θα κληθούν να υποβάλλουν τις οικονομικές προσφορές τους στις 17 Ιουνίου, οι εταιρείες “ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – ΤΙΤΑΝ”, “MORE – ΑΒΑΞ – THALIS”, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, INTRAKAT και “ΗΛΕΚΤΩΡ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ”, αφορά την κατασκευή “Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας”.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 202 εκατ. ευρώ, με τη διάρκεια της σύμβασης να έχει οριστεί σε 324 μήνες (ήτοι 27 έτη, εκ των οποίων τα δύο πρώτα αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο).
Στις 8 Ιουλίου επίσης θα κληθούν οι υποψήφιοι επενδυτές για να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το έργο “Αποκατάσταση και Εκσυγχρονισμός των δικτύων Άρδευσης του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.) Ταυρωπού”, που προωθείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με μοντέλο ΣΔΙΤ εκτιμώμενου ύψους 128,75 εκατ. ευρώ, και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στον διαγωνισμό συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΜΕΤΚΑ (όμιλος ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) – INTRAKAT – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ.
Μπροστά παίρνει το πολυσυζητημένο project της ανάπλασης της ΔΕΘ, με το συνολικό κόστος της επένδυσης να φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ, μετά το πράσινο φως από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή που ενέκρινε το ΣΔΙΤ, την ωρίμανση του οποίου θα τρέξει το PPF του ΤΑΙΠΕΔ.
Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, που θα ανέλθει ως τα 120 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 1/3 της επένδυσης, θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ήδη το επόμενο διάστημα θα εκπονηθεί το business plan και διαγωνισμός θα βγει στον αέρα στις αρχές του 2025.
Επίσης ξεκίνησε η Β` φάση του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Δράμα-Αμφίπολη, με τρία σχήματα ήτοι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων.
Το οδικό έργο έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου, καθώς η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορα. Το έργο είναι προϋπολογισμού 248,54 εκατ. ευρώ.
Τέλος σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ένα έργο ύψους 444,91 εκατ. ευρώ καθώς και το τμήμα Μακρακώμη-Σήραγγα Τυμφρηστού του άξονα Λαμία-Καρπενήσι, συνολικού προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
Πηγή capital.gr