Μπορεί τα λάθη στο μητρώο ενός οργανισμού να χρειαστούν 30 χρόνια για να αποκατασταθούν; Στην περίπτωση του ΕΦΚΑ αυτή είναι η εκτίμηση της ΗΔΙΚΑ, η οποία θα αναλάβει τη μηχανογράφηση του συστήματος.
Η παραδοχή έγινε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Αντώνη Τάγαρη έπειτα από ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της ΝΔ Νότης Μηταράκης στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.
Υπενθυμίζεται ότι από την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος μητρώου του ΕΦΚΑ, χιλιάδες ασφαλισμένοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με λάθη στα στοιχεία τους. Μάλιστα, σε δημοσίευμα της Καθημερινής γίνεται λόγος για μη μεταφορά χιλιάδων στοιχείων στο νέο μητρώο από την πιο πρόσφατη ενημέρωση των ανά ταμείο μητρώων, αλλά κάποια προγενέστερη, άγνωστης ημερομηνίας.
Πολίτες ανακάλυπταν ότι ο Αριθμός Μητρώου Ασφαλισμένου τους έχει «εξαφανιστεί» ή ότι το σύστημα εμφανίζει στοιχεία διαφορετικού προσώπου. Κάποιοι που είχαν 2 ΑΜΑ ανακάλυψαν ότι ο ένας εκ των 2 δεν υπάρχει πλέον, ενώ ακόμη και μετανάστες που πρέπει να ανανεώσουν την κάρτα παραμονής τους, δεν βρίσκουν τα ένσημά τους!
«Δεν υπάρχει περίπτωση να εκκαθαριστεί και να υπάρχει σωστό μητρώο 100%, όταν τα δεδομένα από τα οποία προέρχεται, είναι από μόνα τους μη ποιοτικά δεδομένα» παραδέχθηκε ο κ. Τάγαρης επισημαίνοντας ότι «έχουμε σηκώσει το χαλάκι και ό,τι στραβό υπήρχε από κάτω σε ένα Ταμείο, ήρθε κι ενώθηκε με άλλα στραβά που υπήρχαν στα άλλα Ταμεία», έκανε λόγο ωστόσο για τιτάνια προσπάθεια η οποία επιχειρείται για να λειτουργήσει σωστά ο ασφαλιστικός οργανισμός.