Σύντομα ίσως δείτε ένα Apple Vision Pro σε κάποιο γραφείο κοντά σας.
Η Apple έχει χτίσει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της στις πωλήσεις σε μεμονωμένους καταναλωτές. Όμως, ο τεχνολογικός γίγαντας επιταχύνει τις δραστηριότητές του που απευθύνονται σε εταιρείες, ειδικά αναφορικά με τα νέα ακουστικά μικτής πραγματικότητας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook σε συνομιλία με επενδυτές και αναλυτές για τα κέρδη την Πέμπτη.
«Πραγματικά καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να κάνουμε και τα δύο», είπε ο Cook.
Ο λόγος: μια αλλαγή στις συνήθειες στον χώρο εργασίας που δίνει στους υπαλλήλους περισσότερη ευχέρεια να αποφασίζουν ποιες συσκευές θα χρησιμοποιούν στην εργασία τους. «Αυτό που συνέβη τα τελευταία χρόνια είναι ότι οι εργαζόμενοι είναι σε θέση σε πολλές εταιρείες να επιλέγουν την τεχνολογία που είναι η καλύτερη για αυτούς», είπε ο Cook. «Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα για την Apple».
Ενώ το Mac και το iPad έχουν επωφεληθεί εδώ και καιρό από αυτή τη μετατόπιση, η νέα μεγάλη ευκαιρία είναι με το Vision Pro, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε στα καταστήματα σε τιμή 3.500 δολάρια το καθένα. Τα ακουστικά προσφέρουν πρόσβαση σε περισσότερες από 1 εκατομμύριο εφαρμογές, από τις οποίες οι 600 δημιουργήθηκαν ειδικά για τη συσκευή. Στην κλήση, ο Cook ανέφερε μια «πολύ cool εφαρμογή merchandising» από τη Walmart, μαζί με εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι από εταιρείες που δεν κατονομάζονται όταν εργάζονται στο πεδίο και για τον έλεγχο του εξοπλισμού. Οι Nike, Vanguard, SAP και Bloomberg αναφέρθηκαν επίσης κατά τη διάρκεια της κλήσης, καθώς προσπαθούν να φέρουν το Vision Pro στους πελάτες και τους υπαλλήλους τους.
«Είναι μερικά από τα πιο καινοτόμα πράγματα που έχω δει να βγαίνουν από το εταιρικό τμήμα μας εδώ και πολύ καιρό», είπε ο Κουκ, προσθέτοντας «νομίζω ότι θα υπάρξει μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς στους εταιρικούς πελάτες».
Ωστόσο, απέφυγε οποιεσδήποτε συγκεκριμένες προβλέψεις σχετικά με τις πωλήσεις του Vision Pro, σε επιχειρήσεις ή με άλλο τρόπο.
Στο παρελθόν, οι εταιρείες που πωλούν έξυπνες τεχνολογίες φορητών συσκευών είχαν συχνά επικεντρωθεί στις εταιρικές πωλήσεις μετά από μια αργή υιοθέτηση από τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, η Meta προσπάθησε να πείσει τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν τα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας Meta Quest Pro το 2022 με μια σειρά από εταιρικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης με το Microsoft Teams και τα Windows 365. Αλλά η κίνηση αυτή δεν φαίνεται να έχει απτά αποτελέσματα. Το τμήμα Reality Labs της Meta, το οποίο περιλαμβάνει έσοδα από το Quest Pro, σημείωσε ρεκόρ τριμηνιαίας λειτουργικής ζημίας την Πέμπτη. Εντωμεταξύ, το προϊόν έξυπνων γυαλιών της Alphabet, το Google Glass, και η κάποτε …hot startup επαυξημένης πραγματικότητας Magic Leap, στράφηκαν επίσης τα τελευταία χρόνια στις πωλήσεις σε εταιρείες αφότου οι πωλήσεις σε καταναλωτές σταμάτησαν.
Η Apple ξεπέρασε ελαφρώς τις προσδοκίες της Wall Street για έσοδα και κέρδη πρώτου τριμήνου, σημειώνοντας πωλήσεις 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 2% από την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιστρέφοντας τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης. Τα καθαρά κέρδη ήταν 33,9 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 13% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ωστόσο, η αγορά της ευρύτερης Κίνας – η οποία χαρακτηρίζεται από οικονομική αναταραχή και μια στροφή προς φθηνότερα τηλέφωνα κινεζικής κατασκευής – εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση, με τις πωλήσεις στην περιοχή να μειώνονται κατά 13% σε ετήσια βάση.