Σε φάση κινητικότητας μπαίνει εκ νέου ο ΟΛΠ καθώς σήμερα συνεδριάζει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με σκοπό την επανεκκίνηση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του 51% του ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα εξετάσει αλλαγές στους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού, τις οποίες θα κάνει γνωστές σε όλους τους επενδυτές που συμμετέχουν στη δεύτερη φάση της διαδικασίας. Πρόκειται για την κινεζικών συμφερόντων Cosco, την ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk), την Ports of America, την ICTS και την Utilico.
Οι αλλαγές σχετίζονται με την παραχώρηση του 51% του ΟΛΠ έναντι του 67,7% που προβλεπόταν αρχικά, ενώ εξετάζεται το υπόλοιπο 16,7% να διατεθεί βάσει της προόδου που θα επιδεικνύει ο επενδυτής ως προς την υλοποίηση των έργων που έχουν συμφωνηθεί. Όπως και με το ύψος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν, το τίμημα και το ετήσιο μίσθωμα. Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών τοποθετείται μέχρι το Φθινόπωρο, ενώ προϋπόθεση για να ολοκληρωθεί η διαδικασία είναι να υπάρξει συμφωνία με τους εταίρους.
Συζητήσεις προκαλεί πάντως το γεγονός πως στο «παραπέντε» του σημερινού ξεμπλοκαρίσματος, βγήκε δημόσια ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης να εκφράσει την αντίθεσή του για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ. Στο μεγάλο λιμάνι μιλούν για «γνωστά πασοκικά κόλπα» καθώς ο Γ. Ανωμερίτης είναι από τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις αυτού που αποκαλείται … βαθύ ΠΑΣΟΚ. Ο Ανωμερίτης παραμένει στη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ καθώς η θητεία του ανανεώθηκε τον περασμένο Ιούνιο, και παρά την αλλαγή της κυβέρνησης στις 25 Ιανουαρίου δεν δείχνει διατεθειμένος να εγκαταλείψει την … καρέκλα. Μάλιστα επικαλείται …. το έργο του, για να συνεχίσει την παραμονή του , μαζί με τις παχυλές απολαβές που αυτή συνεπάγεται, κι όπως λένε κάνοντας πλάκα στον Πειραιά «ούτε με γερανό δεν βγάζεις τον Ανωμερίτη από το γραφείο του».
Η εικόνα που έχουν βέβαια άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στο «μεγάλο λιμάνι» είναι πολύ διαφορετική από τις ωραιοποιήσεις που επιχειρεί ο Ανωμερίτης για να δικαιολογήσει τον… καρεκλοκενταυρισμό του. Η γενική εικόνα είναι πως η διοικητική διαχείριση του 2014 υπήρξε χειρότερη του 2013. Ο ΟΛΠ εμφανίζει μείωση του κύκλου εργασιών κατά -4%. Το 2013 ήταν περίπου 108.630.000€ και το 2014 έπεσε στα 104.320.000€. Παρατηρήθηκε μείωση κερδών μετά από φόρους, συγκεκριμένα το 2013 είχαμε περίπου 8.045.245€ και το 2014 περίπου 6.736.882€. Σημαντική είναι η μείωση κερδών ανά μετοχή: Το 2013 τα κέρδη ανά μετοχή ήταν 0,3218 και το 2014 ήταν 0,2706, ήτοι μείωση -15,9%.
Στο «μεγάλο λιμάνι» λένε κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα για τη διοίκηση του Ανωμερίτη.
Όπως:
• Ο ΟΛΠ δεν διαθέτει φορολογικό πιστοποιητικό καθ’ ότι χρωστάει στους πέντε όμορους δήμους 117.000.000€!
• Από την ανάλυση των επιμέρους επιχειρησιακών δραστηριοτήτων φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο Προβλήτας I που ανήκει στον ΟΛΠ είναι ζημιογόνος (κέρδη προ φόρων -17.708.932€) ενώ ο Προβλήτας της ΣΕΠ (COSCO) είναι απόλυτα κερδοφόρος ( κέρδη προ φόρων +24.766.978€)
• Παρ ότι υπάρχει αύξηση του τζίρου στη ΣΕΠ (COSCO), ο αντίστοιχος τζίρος του Πειραιά έχει μειωθεί αρκετά. Ενώ ο Προβλήτας της ΣΕΠ δουλεύει στο 100%, ο Προβλήτας του ΟΛΠ είναι μόνο 60%.
• Στον Προβλήτα Ι οι γερανογέφυρες δεν έχουν παραληφθεί λόγω τεχνικών- λειτουργικών προβλημάτων εν τούτοις ο εργολάβος ‘’ ΡΟΚΑΣ’’ έχει εξοφληθεί και παραμένει στα χέρια του ΟΛΠ μόνο η εγγυητική επιστολή! Σε τι δεύτερες σκέψεις για το είδος του management που ασκείται μπορούν να οδηγούν τέτοια περιστατικά;
• Ο ΟΛΠ έχει δύο (2) θυγατρικές εταιρείες την ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ και την LOGISTICS ΟΛΠ οι οποίες δεν έχουν καμία δραστηριότητα από τη σύστασή τους από το 2012 και σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου είναι εταιρείες φαντάσματα. Οι θυγατρικές δεν έχουν ξεκινήσει καμία δραστηριότητα κι απλώς «βολεύουν» φίλους!
Ο καθένας μπορεί από τα παραπάνω να καταλάβει πως ο «έρωτας» του Γ. Ανωμερίτη με την καρέκλα ουδόλως σχετίζεται με το «πετυχημένο έργο» αλλά με το γνωστό πρότυπο «έργων και ημερών» πασοκικής διακυβέρνησης.