Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
Στο Pediatrics, το επιστημονικό περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, δημοσιεύεται σχετική μελέτη που προσπαθεί να αξιολογήσει τις επιπτώσεις στην νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών, η χρήση των tablet smartphone.
Είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι η τηλεόραση είναι αφελώς ένα μέτρο με το οποίο οι γονείς «ησυχάζουν» τα παιδιά κρατώντας τα απασχολημένα. Τώρα πια έχει γίνει ευκολότερο αυτό αντικαθιστώντας την τηλεόραση με τα ηλεκτονικά gadjets. Μάλιστα πολλοί γονείς επιχαίρουν βλέποντας την ευκολία με την οποία το μικρό τους παιδί χειρίζεται τα μηχανήματα αυτά, θεωρώντας ότι πρόκειται και για κάποιου είδους τεχνολογική επιμόρφωση.
Όμως οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης έχουν αντίθετη άποψη. «Αν αυτές οι συσκευές γίνουν η κυρίαρχη μέθοδος για να ηρεμούν και να απασχολούνται τα παιδιά, θα μπορέσουν άραγε να αναπτύξουν τους δικούς τους εσωτερικούς μηχανισμούς αυτορρύθμισης;» ήταν μία από τις δηλώσεις τους στην Guardian. Αυτό που αντιθέτως πιστεύουν οι ερευνητές είναι ότι όσο περισσότερο οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά να αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες τα παιδιά να αναπτύξουν μεγαλύτερη συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση (τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται τα αισθήματα των άλλων ανθρώπων). Αλλά ακόμη και το να παίζουν με παιχνίδια όπως τουβλάκια, μπορεί να είναι τρόπος να αναπτύξουν τα παιδιά μαθηματικές ικανότητες.