Ζήτημα ημερών είναι πλέον σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές η επισημοποίηση του αναδόχου που έχει αναλάβει το Νέο Αστικό Περίπατο της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Πρόκειται για τη ΖΙΤΑΚΑΤ και πλέον βρισκόμαστε στο διάστημα των δέκα ημερών για την υποβολή ενστάσεων. Όταν παρέλθει αυτό, δηλαδή κοντά στα τέλη του Μαΐου, τότε το ΤΑΙΠΕΔ και η εταιρεία θα προχωρήσουν στην υπογραφή της σύμβασης.
Προσθέτουν, ότι η εταιρεία έδωσε μία αρκετή συμφέρουσα προσφορά όσον αφορά το Δημόσιο και ότι αυτή ήταν διψήφια, ενώ ήταν το μοναδικό σχήμα που υπέβαλε προσφορά. Αξίζει να αναφερθεί ότι ακόμα και αν αυτή ξεπερνά το 10% πρόκειται για ένα σπάνιο σχετικά φαινόμενο στον κλάδο των κατασκευών και των αναπλάσεων, καθώς το κατασκευαστικό κόστος έχει εκτιναχθεί λόγω της αύξησης των τιμών των υλικών, της ενέργειας και των καυσίμων, αλλά και της αδυναμίας εύρεσης τεχνικού προσωπικού και είθισται οι εκπτώσεις να είναι μονοψήφιες, τουλάχιστον όσον αφορά τα έργα υπουργείων και ΤΑΙΠΕΔ.
Ο διαγωνισμός και το έργο
Ο διαγωνισμός για το Νέο Αστικό Περίπατο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα πραγματοποιήθηκε από τη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης προκηρύχθηκε στις αρχές του έτους και πριν από λίγες ημέρες το Ταμείο προχώρησε στην επιλογή του αναδόχου.
Η αξία του έργου ανέρχεται στα 19,1 εκατ. ευρώ και η ΖΙΤΑΚΑΤ θα αναλάβει ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας, δηλαδή στους Δήμους Καλλιθέας και Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.
Στα του έργου, το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025 περιλαμβάνεται η κατασκευή ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμου και πεζόδρομου, αφορά στην ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού του Δήμου Μοσχάτου έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.
Ποια είναι η ΖΙΤΑΚΑΤ
Η ΖΙΤΑΚΑΤ ΑΤΕΒΕ είναι μία κατασκευαστική εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2002 με έδρα στον Πειραιά και υποκαταστήματα στη Σαλαμίνα και την Κύπρο από τους αδερφούς Ζαφειρόπουλου (Διονύση και Χαράλαμπο) με τον δεύτερο να έχει υπάρξει στέλεχος της Αριστεράς. Κατέχει πτυχίο 6ης εργοληπτικής τάξης με αποτέλεσμα να βρίσκεται ένα «σκαλί» πιο κάτω από τους μεγάλους κατασκευαστές.
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει βρεθεί στο κατασκευαστικό προσκήνιο, καθώς έχει καταφέρει να αναλάβει αρχικά πλήθος έργων για λογαριασμό του Δήμου Γλυφάδας. Επιπλέον, διεκδικεί και μεγάλα δημόσια αντιπλημμυρικά έργα για λογαριασμό του υπουργείου υποδομών και μεταφορών επικρατώντας του ισχυρού ανταγωνισμού των big 4, δηλαδή των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.
Ωστόσο, για να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της έχει προσφύγει σε μία τακτική, η οποία θυμίζει τα όσα γίνονταν στην περίοδο της κρίσης, καθώς δίνει τεράστιες εκπτώσεις στα δημόσια έργα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο διαγωνισμός για τη Β΄Φάση των αντιπλημμυρικών έργων στο Λουτράκι αξίας 23 εκατ. ευρώ την έκπτωση της ΖΙΤΑΚΑΤ να φτάνει το 37,5%, γεγονός και το οποίο είχε οδηγήσει το υπουργείο υποδομών στο να ζητήσει από τη ΖΙΤΑΚΑΤ να αιτιολογήσει την προσφορά της.
Αξίζει να αναφερθεί η ΖΙΤΑΚΑΤ είχε υποβάλει και στο παρελθόν άλλη μία προσφορά-μαμούθ, δηλαδή 47,9%, για αντιπλημμυρικά έργα στο Λουτράκι για διαγωνισμό που έγινε το 2021 καταφέρνοντας να επικρατήσει μεταξύ οκτώ ανταγωνιστών.
Όσον αφορά την Περιφέρεια Αττικής και τα έργα που έχει «κλειδώσει» μέσω μεγάλων εκπτώσεων η ΖΙΤΑΚΑΤ είναι ανάδοχος για τις υποδομές στο Βοτανικό αξίας 37,4 εκατ. ευρώ καθώς η προσφορά της περιλάμβανε έκπτωση 36%.
Του Γεράσιμου Σεραφειμίδη από το mononews.gr