Άρχισαν οι απολογίες των κατηγορούμενων για την τραγωδία στα Τέμπη, με πρώτη την κατάθεση του σταθμάρχη. Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, μετά την απολογία του, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας εξακολουθεί να μην λειτουργεί πλήρως, με τους εργαζόμενους να υποστηρίζουν ότι δεν έχουν λάβει γραπτές εγγυήσεις ασφαλείας.
Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης αφέθηκε ελεύθερος με τους περιοριστικούς όρους της εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Ο 33χρονος κατηγορούμενος μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ισχυρίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ πως: «Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα την ευθύνη και τον πρώτο ρολό στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών».
Ο κατηγορούμενος συμβασιούχος σταθμάρχης επέμεινε στο ότι το ωράριό του ήταν 8ωρο, ότι η βάρδιά του έληγε στις 10 και μάλιστα ανέφερε ότι, αν ήξερε πως χρειαζόταν να μείνει παραπάνω, θα το έκανε.
Αύριο (28.03.2023) αναμένεται να απολογηθεί ο εμπειρότερος σταθμάρχης και στις 30 Μαρτίου ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ενώ νωρίτερα, στον ειδικό εφέτη ανακριτή κατέθεσαν και άλλοι συμβασιούχοι σταθμάρχες, που άρχισαν να εργάζονται από την 1η Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ μάλιστα, ο ειδικός εφέτης ανακριτής έχει ζητήσει τη μεταφορά των βαγονιών των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών σε καλά φυλασσόμενο χώρο, ενδεχομένως και σε στρατόπεδο μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα των πραγματογνωμόνων.
Ποια δρομολόγια παραμένουν σε «ακινησία»
Σήμερα αναμενόταν να επανεκκινήσει το δρομολόγιο του Προαστιακού «Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο», κάτι που δεν έγινε ενώ σε ακινησία παραμένουν και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα στα τμήματα:
-Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
-Θεσσαλονίκη – Δράμα
-Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
-Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Επίσης, δεν εκτελούνται ούτε τα τουριστικά δρομολόγια στο τμήμα «Βόλος – Μηλιές».
Τα προβλήματα
Οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train έχουν ενημερώσει για «τυφλούς σταθμούς», για δυσλειτουργίες στις ισόπεδες διαβάσεις και για βραδυπορίες, λόγω προβλημάτων στην υποδομή.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ως διαχειριστής της υποδομής δηλώνει έτοιμος κι εγγυάται την ασφαλή χρήση του δικτύου. Έχει προχωρήσει σε εργασίες που αφορούν στον φωτισμό σε τρεις σήραγγες ενώ παράλληλα έχει διαθέσει 30 φορητά συστήματα GSMR με τα οποία διασφαλίζεται η επικοινωνία.