Ως αποτέλεσμα αλληλουχίας λαθών περιέγραψε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, επισημαίνοντας ότι δεν τηρήθηκαν ούτε όσα προβλέπονται, ούτε οι δικλείδες ασφαλείας.
Ο ίδιος, για τις συνθήκες, επισήμανε:
Πλήρης λειτουργία τηλεδιοίκησης
Υποχρέωση σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία στον πίνακα
Χειροκίνητη χάραξη διαδρομής, αντίθετα με την υποχρέωση
Απουσία εκ των υστέρων παρακολούθησης του πίνακα
Υποχρέωση παρουσίας δύο σταθμαρχών
«Δικλίδες υπήρχαν. Δεν ήταν σε ένα τυφλό σημείο. Δεν ήταν τυφλό το σημείο. Προσέξτε! (…) Η διερεύνηση που έχει ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους. Δεν υπάρχει καμία σκιά (…) Ευελπιστούμε βάσιμα ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο ώστε από Οκτώβριο όλο το δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.
Από την πλευρά του, επικαλούμενος έγγραφα του ΟΣΕ, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς υποστηρίζει ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης δεν λειτουργεί. «Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική. Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν: Για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας. Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη» υπογράμμισε.
«Την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα» τονίζουν από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.
ΠΗΓΗ: ertnews.gr